Pod lampou KK Race - #11 VIDA-ALL4SIM

Mnohým z Vás neuniklo, že špecilaziovaný obchod na simracing vybavanie ALL4SIM je jedným z partnerov KK Race. A kto sa vlastne za týmto obchodom skrýva? Je to chlap ako my všetci, vášnivý fanúšik motoršportu a virtuálneho motoršportu Martin Vidourek. Martin prijal pozvanie do nášho seriálu Pod Lampou.

Ahoj Martin! Sme veľmi radi, že si súhlasil s rozhovorom do našej sekcie pod Lampou. Začnime tým, čím si teraz asi v očiach jazdcov KK Race najznámejším a to tvojim obchodom All4sim. Čo Ťa viedlo ku kroku založiť shop so simracingovým obsahom?

Ahoj! Já díky za pozvání. Eshop jsem se rozhodl založit zhruba před rokem. Ten hlavní motor byl jako vždy můj velmi dobrý kamarád, který po mě chtěl postavit simulátor a při zjišťování možností na našem malém trhu jsem zjistil, že tu není takto zaměřený eshop. Tak jsem se do toho po hlave bez velkého rozmýšlení pustil.

Pohľad do ponuky tvojho obchodu odhalí viacero zaujímavých kúskov. Mňa zaujala ponuka kokpitu Trackracer. Ako si prišiel k tejto u nás exotickej značke?

Vzhledem k tomu, že jeden z aspektů při výběru byl i design, tak jsme volili mezi Rseatem a Trakracer. Trakracer mi nakonec nabídl zajímavou spolupráci a ukazuje se, že to nakonec byla super volba. Stále své výrobky zdokonalují a naslouchají přání zákazníků. Ve výsledku tedy mohu říci, že prodávám opravdu kvalitní kokpity, za které mohu dát, jak se říká, ruku do ohně.

K poriadnemu kokpitu patrí poriadny volant. Ty si ako jeden z nás virtuálnych jazdcov prešiel rôznymi volantami. Aké to boli a na čom jazdíš dnes? Ako by si porovnal rôzne značky, čo je veľmi častá otázka v diskuziach?

Jako většina z nás i já jsem začínal na logitechu na PS3, konkrétně na G27. S příchodem PS4 jsem přesedlal na thrustmaster T300, který ale ze začátku neměl moc vychytaný software a volant nefungoval uplně optimálně. V době reklamace T300 jsem si pořídil G29, která mě vydržela hodně dlouho a v podstatě jsem s ní jezdil ještě koncem minulého roku. K T300 už jsem neměl důvod se vracet. Už jsem byl s G29 sžitý a líbili se mi ty pedály. Základní pedály T300 jsou proti tomu úplné bláto. T300 má zase lepší řemenový převod, a řízení je tak jemnější a řekl bych citlivější. Nicméně ja jsem člověk, co je schopen jezdit a přizpůsobit se čemukoliv. Aktuálně mám Fanatec CSL PS4 s CSL LoadCell pedály. Je to zase o level jinde. Hlavně ty LC pedály jsou hodně znát a brzdu lze precizně dávkovat. Ale ani toto nemám natrvalo a tak nějak to střídám dle potřeby a co je zrovna k dispozici. 2 měsíce jsem třeba jezdil s novými českými pedály Meca P1 a to už je úplně jiná liga a nerad jsem se s nimi loučil. Je tedy možné, že až někdo bude číst tento článek, tak už budu mít na svém Trakraceru namontovaného opět něco jiného.

Akými racingovými hrami si prešiel? Ktoré sú tvoje najobľúbenejšie a prečo?

Už si ani nepamatuji co vše jsem hrál.. Protože jsem starší generace, tak jsem začínal na ZX spectrum s Lotus Espirit turbo Challenge, nasledovalo prní NFS atp.. Jako každý jsem jezdil v podstatě od začátku sérii Gran Turismo. Protože mám hodně blízko k rally, tak jsem samozřejmě nemohl vynechat Colin McRae rally od Codemasters, Richard Burns Rally, serii WRC a samozřejmě obě verze Dirt Rally. Rád si zahraju assetto corsa, assetto corsa competizione a v podstatě od začátku jsem jezdil obě série Project Cars, u kterých jsem strávil spolu s Dirtem asi nejvíce času na PS4. Asi se nedá říct, že bych měl nějakou z těch her nejoblíbenější.. Každá má něco čím dokáže zaujmout. Tohle naše virtální závodení je ale hlavně o té správné partě lidí. Pak je jedno jakou hru hraješ a jak je blízká realitě. Důležité je jestli tě ta hra se stejnou bandou bláznů baví.

Presne tak! Zlaté slová - od toho je to komunita. Ty si známy aj organizáciou skvelých šampionátov v Project Cars a v sérii Dirt. Vždy to máš precízne pripravené. Ak môžeš prezradiť čo chystáš najbližšie?

Díky. Vždy jsem se snažil udělat to tak, aby to mělo úroveň a bylo to jiné než jen komunitní závodění a podařilo se na to sehnat třeba i nějaké sponzory a a kvalitní ceny pro ty nejrychlejší. Myslím si, že se mi to s pomocí mých kolegů docela dařilo a důkazem toho je třeba i spolupráce s Autoklubem ČR, který se stal partnerem našeho posledního šampionátu v Project Cars. Již delší dobu pracuji na novém šampionátu v Dirtu, který bych chtěl opět posunout na lepší vyšší úroveň. Bohužel díky aktuální situaci s COVIDem jsme to týden před samotným startem šampionátu museli odložit. Věřím ale, že již brzy budeme moci tento šampionát oznámit. Víc detailu prozradit zatím nemohu.
 
Držíme palce! Martine, na KK Race máme plno fanúšikov fotogrofovania a ty si jedným z nich. Tvoje fotografie stoja fakt za to hlavne tie z motoršportu. Fotíš pre nejaký konkrétný tím, alebo ide len o hobby?

Fotografování bylo a je mé hobby, které v jednu chvíli přerostlo v novinařinu, když jsem fotil pro automagazin. Měl jsem i tu čest fotit pro chvíli pro rally tym Honzy Kopeckého, když se účastnil WRC závodů. Vrcholem bylo fotografování pro tým Tomáše Tomečka na jihoamerickém Dakaru, který jsem měl možnost absolvovat hned dvakrát. Dnes už si na závodech udělám spíš jen nějakou momentku na památku.

Aké to je absolvovať Dakar z pozície fotografa / fanúšika? Aké je to absolvovať tie obrovské presuny?

Dakar je velmi časově náročný pro všechny, kteří ho absolvují i jako doprovod nebo novináři. Moc toho nenaspis, jako fotograf musíš být na místě dřív než posádky. Každý den tak absolvujes třeba 1000km v autě a spíš v průměru 4 hodiny. Každopádně je to ale velké dobrodružství a doživotní zážitek.
 
Ktoré z tebo navštívených podnikov sú pre teba tie NAJ a splnil si si ich návštevou sen?
 
Určitě Dakar. To je opravdu velký zážitek. Klasickou rally jsem absolvoval skoro všechny podniky v Evropě. Z pohledu diváka byla asi nejlepší Polská rallye, kde se letí strašné kule a díky benevolentnímu přístupu organizátorů jsi si mohl v podstatě na auto sáhnout. Pocit z té neuvěřitelne rychlosti je tak o to větší a musím říct, po projetí WRC těsně kolem mě mám husí kůži. Z okruhovych závodů jsem nedávno navštívil historic grand Prix v monacu. Jezdili zde formule od samotného počátku až po 90 léta a musím rict, že jsem z toho měl opět husí kůži.
 
To Polsko chápem! Zažil som z nových WRC Polsko a bájne Fínsko a to Polsko je nezabuduteľné. Kto je tvojím favoritom v momentálnej štartovnej listine WRC?
 
Velkým favoritem na zisk titulu je určitě Ogier, ale osobně bych přál titul Evansovi, který už vloni se slabším Fordem předváděl moc pěkné výsledky. Toyota mu evidentně sedla, tak snad bude pokračovat v dosavadních výsledcích.
 
Snáď nás momentálna situácia nepripraví o nejaký team. Martine ďakujeme moc za tvoj čas a prajeme ti veľa šťastia na všetkých poliach na ktorých bojuješ!
 
Já díky a přeji vám všem aby jste si závody hlavně užívali.
 
 

Komentáře

Zatím nebyly přidány žádné komentáře.
Pro přidávání komentářů se musíte přihlásit.