Pod lampou KK Race - #15 Flyin_Czech

V päťnástom dieli našej relácie som sa vrátil na stoličku žurnalistu a pozval som si jazdca menom Filip Bohdal. tento jazdec jazdiaci pod nickom Flyin Czech dáva o sebe vedieť v poslednej dobe čoraz viac. Začal nesmelým štartom vo Ferrari Corse Virtuali a momentálne je jeden z bojovníkov o finálovú účasť MČR v GTS v Prahe.

Ahoj Filip, začnime trošku o tebe. Odkiaľ si a aké sú tvoje začiatky v racingových hrách?
 
Ahoj všichni, jsem z Prahy. Poprvé k závodním hrám jsem se dostal ještě na PS One, protože jsem k němu zároveň dostal Gran Turismo 2, Colin Mcrae Rally 2.0 a F1 2000. S novýma generacemi konzolí už zůstalo pouze Gran Turismo, takže moje "zkušenosti" se závodními hrami jsou dost omezené a převážně pouze z téhle série.

 Ako dlho jazdíš na volante a ako si sa dostal na KK Race?

K volantu jsem se dostal před necelým rokem přes mého kamaráda. Do té doby jsem jezdil čistě jenom na gamepadu, takže najeto na volantu toho mám opravdu málo. Na KK Race jsem narazil přes Jirkův stream na youtubu, ale bylo to ještě v době kdy jsem používal gamepad a tam jsem nedokázal jezdit bez vypnuté trakce. Z toho důvodu byl můj úplně první šampionát až Ferrari Corse Virtuali, pokud nebudu počítat pár odjetých kol DK Championship.

V DK som poprvýkrát zaznamenal tvoj nick, ktorý následne už pravidelne štartoval v spomínanom Ferrari šampionáte. Aký bol z tvojho pohľadu tento šampionát? Zlepšoval si sa každým kolom.

Šampionát s Ferrari mě opravdu bavil. Prvních pár kol jsem se poměrně trápil díky sportovním gumám na které jsem si musel hodně zvykat. Spolu s gumami jsem poměrně bojoval s předjížděním. To se zlomilo v závodě se 458, kdy po srážce s Barrym (Czeng) hned na startovním roštu jsem musel dohnat časovou ztrátu a probojovat se zpátky mezi prvních deset jezdců. Největší překvapení pro mě bylo, že jsem se pravidelně dokázal držet s klukama v lobby 1. Do šampionátu jsem spíš šel s tím, že budu jezdit lobby 2.

Vrcholom tvojho úspešného vzostupu je tvoja momentálna účasť v semifinále Majstrovstiev Českej republiky v GTS kam si sa kalifikoval. S akým cielom si išiel do kvalifikácie a ako vyzerala kvalifikácia z tvojho pohladu?

Původní záměr byl jen zjistit kolik budu ztrácet na prvních 28 postupujících, protože Autopolis není zrovna moje oblíbená trať. Po pár dnech pošťuchování se s Gagnem jsem to začal trošku víc hrotit a pustil tam pořádný time attack, který nakonec skončil postupujícím časem. Možná díky tomu hecování postoupil i Gagne :))
 
Lenže nestratil si sa ani v úvodných kolách (10. a 9 miesto) a držíš za sebou omnoho skúsenejších jazdcov. Aké boli tieto dva preteky spoza tvojho volantu?
 
Na první závod jsem se těšil. V testovacích závodech jsem cítil, že dokážu držet poměrně vysoké tempo. Bohužel kvůli autopilotovi v testovacích startech, kdy jsem se posunul na poslední startovací místo a kontaktu s Cyjou na výjezdu z Ascar pro mě závod skončil zklamáním. Desáté místo je pro mě v tomhle závodě určitým zázrakem. Druhý závod na Redbull Ringu už proběhl dle očekávání. Snažil jsem se dojet hlavně bez kontaktu, nebo zahození auta vlastní chybou. Deváté místo mě furt drží v bojích o finále v Praze, takže je o co bojovat.
 
Čaká nás ešte 5 svetových okruhov na ceste do Prahy. Je vo výbere nejaký tvoj obľúbený okruh na ktorom očakávaš šancu na väčší prídel bodov?
 
Pokud vezmu kombinaci auto + trať, tak se asi nejvíc těším na Nürburgring GP s AMG GT3. Rychlá trať se spoustou míst na předjíždění a k tomu Mercedes s parádními jízdními vlastnostmi.
 
Na autách vždy vozíš reklamu Žijeme okruhy. O čo ide?
 
Jde o projekt který dělám s kamarády. Pokud rád jezdíš na trackdaye, tak na našich stránkách najdeš všechny
nadcházející akce, které by tě mohli zajímat na českých a slovenských okruzích. Na stránkách máme taky time table, díky kterému můžeš zjistit jaké časy se na okruzích jezdí a pokuď si troufáš, tak dokonce můžeš přidat i svůj zajetý čas. Brzy plánujeme i nejrůznější články zaměřené okolo okruhového ježdění, ale i mimo něj. Takže pokud to někoho oslovilo určitě mrkněte na www.zijemeokruhy.cz
 
To teda znemaná že sa rád zúčastňuješ jazdy na okruhoch so sériovým vozidlom? Akým autom tak jazdíš alebo si v minulosti jazdil?
 
Určitě se rád svezu když je možnost. V současnosti jezdím Abarthem 500, ale v minulosti už mi pod rukama prošlo např. Clio RS 200 Gordini, MX-5, CRX Del Sol. Momentálně se ale víc zaměřuju na závodění na rentingových motokárách které mě opravdu začalo bavit.
 
Máš v tom prípade skúsenosti s jazdou na okruhoch. Myslíš, že dokážeš využiť tieto skúsenosti v Gran Turisme, alebo naopak z Gran Turisma v reále? Alebo je to veľmi rozdielne?
 
Záludná otázka. Do určitě míry, pokud nemáš žádné zkušenosti a jezdíš třeba tady na KK Race, ti hraní Gran Turisma ulehčí začátek pro ježdění na okruhu. Už budeš vědět, že plynulost je základ stejně jako správně odbrzděné auto do zatáčky, což jsou podle mě nejzákladnější chyby. Díky perfektnímu zpracování trati se lze aspoň vizuálně připravit na nějakou trať, takže tě např. na Nordschleife nepřekvapí, že je nějaká zatáčka hodně utáhlá a nejedeš poslepu. Rozdíl tam je ale stále velký, proto je nejlepší sednout do jakéhokoliv auta a jet se na ten okruh projet.
 
Akú trať na akom aute by si si rád v reále skúsil?
 
Pokud bych měl úplně volnou ruku tak rozhodně Suzuka a Huracán Performante.
 
Ty si si splnil sen veľa motoristických nadšencov a prehnal svoje auto po slávnom okruhu Nordschleife. Aké boli tvoje pocity na trati? V akom stave je asfalt na tejto trati? Prežíval si za volantom strach z tohto okruhu?
 
Strach ani ne, ale spíš určitý respekt. Během jedné jízdy totiž není problém potkat Focus RS s urvaným kolem a o pár zatáček dál zaklesnutý F-Type ve svodidlech. Moje návštěva Nordschleife již byla v době, kdy určité úseky byly už po rekonstrukci a potaženy novým povrchem, takže po téhle stránce se určitě není čeho bát. Pocit to byl parádní a určitě to nebyla moje poslední návštěva. Navíc dvě hodinky od Nürburgringu je Spa, takže se dají vzít dvě mouchy jednou ranou.
 
Vráťme sa ešte do virtuálneho sveta. Postupom do TOP 28 MČR si prekonal cieľ veľmi vela stálych jazdcov GTS hneď v svojej prvej sezóne. Aké máš ďaľšie ciele? Príde k zmene techniky z momentálneho Logitechu G29?
 
Určitě chci pokračovat v závodění tady na KK Race. Vypilovat všechny nedostatky a co nejvíc se přiblížit k těm nejrychlejším. Už dlouho pokukuju po volantech od Fanatecu, ale stále čekám s jakou zpětnou kompatibilitou přijde nová generace Playstationu. Může se stát, že toužený upgrade se stane nezbytně nutným.
 
Blížime sa k záveru : je niečo čo ti na KK chýba a navrhol by si zlepšenie?
 
Po prvním šampionátu jsem maximálně spokojenej co se týká pořádání závodu i perfektního komentáře od Jirky, takže bych těžko hledal nějakou výtku.
 
Ďakujeme za tvoj čas a prajeme veľa šťastia na virtuálnych aj na reálnych okruhoch.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Komentáře

Zatím nebyly přidány žádné komentáře.
Pro přidávání komentářů se musíte přihlásit.