Pod lampou KK Race - #4 svejdik70

 

Štvrtá časť seriálu pod Lampou privítala jednu zo stálic KK Race. Pán fotograf, jazdec stajne that1stream,admin KK RACE – Pavel Švejda alias švejdík70. Pavel patrí k veteránom Gran Turisma , je ročník narodenia 1970.

Ahoj Pavle, vitaj v seriáli pod Lampou. Ty si jedným z veteránov KK Race, takže tvoja história postupu v racing hrách je určite pestrá. Tak aký je vývoj virtuálneho pilota švejdíka70?

V roce 2012 jsem v automobilovém časopise objevil zmínku o 1.ročníku neoficiálního GT Academy v Praze Letňanech, tak jsem to zadal v počítači do vyhledavače a vyskočila na mě skupina GT aréna, která sdružovala virtuální jezdce série GT5.Zaujalo mě to, po čase jsem sebral odvahu a zkusil se s klukama porovnat. Ze začátku jsem samozřejmě měl předplacené zadní pozice, ale nevzdal jsem to a několik let jsem s nima jezdil, když se skupina rozpadla, tak jsem začal jezdit na Pitlane.I do KK jsem nenaskočil hned, ale až po několika šampionátech, takže se vlastně v KK za veterána ani nepočítám. Přestoupil jsem, až když mi bylo jasné, že v Pitlane není příliš velká podpora série GTS. Já však GT hraji od prvního dílu, je to taková moje srdcovka, takže už nebylo co řešit a zakotvil jsem v KK.

Ako si na sebe pracoval v začiatkoch aby si svoju rýchlosť zvýšil? Hlavný bod je nevzdať sa a mať trpezlivosť Ale čo potom? Na čo si sa ty na sebe zameral a čo by si poradil jazdcom ktorí dnes v rovnakej pozícii prichádzaju na KK Race?

V začátcích jsem byl rád, když mě vůbec auto poslouchalo .Ale vydržet a nevzdat to, je to úplně nejdůležitější a nejen v simracigu. Když někdo přijde, není hned mezi nejrychlejšími a za chvíli to vzdá, tak to o něčem svědčí. Pro mě je to ale výzva dál na sobě pracovat. Je jasné, že jsou kluci, kteří dostali do vínku víc talentu a jejich nohy, ruce a hlava toho dokážou víc, ale pak tady třeba vidím, jaký posun dokázali během roku Milánekh, Mareček, Drogbatom, Gagne, Romullus a mám z toho radost, protože vidím, že se ta práce vyplácí. Jak konkrétně trénuju já? Na rozdíl od jiných nezavrhuju offline. Důvod? Sice je v offlinu grip lepší - je to jak kolo na nových gumách s prázdnou nádrží, ale má to jednu velkou výhodu-duch. Já si s ním zkouším různé průjezdy zatáčkou a hned vidím, co se vyplatí. Další a neméně důležitá věc je, že si podle ducha ozkouším, jestli je nutné auto točit do otáček, nebo ne a to dokáže na spotřebě udělat velký rozdíl. Po cca 100km v off přecházím do reálných podmínek a někdy najezdím až 2000km,podle důležitosti závodu, času a chuti Tam už si zkouším strategii, opotřebení pneumatik atd...Univerzální rada? Lehce prodat vjezd do zatáčky, mít tam jen takovou rychlost, aby dovolila včasnou akceleraci, zvlášť před dlouhou rovinkou. A taky je to jedna ze strategií při mém oblíbeném bránění pozice . A ještě jedné věci jsem si všiml u jezdců, co jezdí krátce, začnou ztrácet s postupným opotřebením pneumatik. Na to se mně třeba oplatil trénink s nižší třídou pneumatik, pak vás při závodě nezaskočí, že to přestává držet a jen tomu přizpůsobíte styl.

Tak to sú veľmi cenné rady! Dnes (9.3.2020) končí ďalší ročník GrST - skvelého šampionátu tímov. Ty si sa zúčastnil GrST2 za tím OR Racing a na GrST 3 si volil prestup do that1stream. Prečo si zmenil tím a ako vyzerala GRST 3 z tvojho pohľadu?

Chtěl jsem si zajet GrST 2 a neměl jsem tým, napsal mi Ondra Kovařčík, že jsou dva, že můžu jet za ně. Tak jsem poznal Romana (romullus) a Ondru (okovy) a pyšně jsem jako Boleslavák jezdil za Třinecký tým. Že jedu GrST 3 za Thatonestream není tím, že bych na kluky zanevřel, ale spíš nedorozuměním. Odjel jsem za T1 Super formule (tam ty 2000 tréninkových kilometrů před závodem, u N 200 bych při té porci asi umřel :)) a Jirka mi píše, že se chystá další šampionát, jestli chci jet zase za něj, já netušíc, že se jedná o pokračování GrST2,jsem mu řekl, že to je nabídka, co se neodmítá. Když jsem zjistil, co jsem způsobil, volám Romanovi, vše mu vysvětluji a on můj přestup nakonec posvětil. Ke GrST: prestižní šampionát s nejvyšší jezdeckou kvalitou, kde se mi podařilo pár dobrých výsledků pro tým, ale taky jsem pár závodů zazdil.

Po GrST prichádza na scénu nový šampionát KK Race - Ferrari Corse Virtuali v ktorom určite nechceš chýbať. Jedným z hlavným dôvodom je tvoja náklonosť k značke Ferrari. Takže, čo znamená pre Pavla Švejdu značka Ferrari?

Asi ta filozofie starého pana Ferrari. Vyráběl vozy jen proto, aby mohl závodit. A jiná taková automobilka, pokud se nepletu není. Jak jsem se k Ferrari dostal? Já jsem už tak starej, že jsem souboj Lauda, Hunt sledoval na živo ,no na živo, tenkrát vycházel časopis Motor, který můj otec odebíral, takže vždy s cca 1-2 měsíčním zpožděním, podle uzávěrky. A můj dětský hrdina byl kromě Rumcajse i Niky Lauda a moc se mi líbila jeho červená formulka. A kdo z mé generace neměl na zdi plakát F40,nebo F50.Tak asi tak a zůstalo mi to dodnes.

Nick švejdík70 je známy na KK Race aj vďaka dokonalým fotografiám z pretekov. Pamätám si ako mojou prvou motiváciou po príchode do GTS bolo jazdiť v lobby kde je švejdík aby som mal fotografiu. Z čoho čerpáš pri tvorbe fotografii? Máš prax aj z reálneho fotografovania?

Óóó, děkuji. Tak obecně se mi líbí hezké věci, auta, příroda, památky, ženský. Kolikrát jsem někde na výletě a lítám tam jako šašek s foťákem, ale nemám žádný drahý stroj, možná později, v důchodu až bude čas. Jsem jen nadšený amatér, kolikrát i při závodě vidím zajímavou situaci a hned se dívám, kolikáté se jede kolo, nebo jedu a říkám si hmmmm, dobré světlo, to musím potom vyfotit.

Túto profesionálnu deformáciu chápem, mám to rovnako pri písaní článkov. Hneď pozerám v akom sme kole. Prejdime k tvojej ďalšej profesii ktorú dlhé roky prezentuješ na profesionálnej urovni. Pochvál sa, čomu sa to venuješ?

Mám spoustu koníčků a zálib, ale asi myslíš kulturistiku a fitness.Nevím,jestli to tady mám pustit do světa, nechci být za machýrka. Takhle z hlavy to přesně nedám, ale jo, jsem,nebo spíš byl jsem úspěšný trenér. Jsou tam dva tituly mistra světa, k tomu ještě pár dalších medailových úspěchů z MS. Mistr Evropy, vicemistr Evropy a cca desítka titulů mistra ČR.Sám jsem to přesně dohromady nedal,před pár lety ale po mě holky ve fitku chtěly medailonek,protože jsem tam dělal trenéra,tak jsem psal svěřencům,jestli by mi nesepsali své úspěchy,protože je to už třeba 10,15,20 let zpátky.

Čo to presne znamená fitness trenér? Si aj odborníkom na stravu? A kde si k takejto profesii vlastne pričuchol?

Protože kulturistika a fitness je ze 70-80% o stravě, tak si dovolím říct, že po více jak 30ti letech praxe o tom něco vím. Vždy jsem sháněl literaturu s posledními trendy a studoval to hodiny a hodiny, ještě v době před internetové. I dnes se na internetu objevují občas zajímavé články vedle spousty balastu. To byla vždy má deviza, umět se orientovat v té spoustě informací a taky oddělit objektivní skutečnost od pocitů. Z toho jsem jako trenér těžil, protože nevím nic víc, než si dnes může nastudovat každý mladý kluk, nebo holka. Neznám žádné zázračné postupy a vím, co třeba musí běžný člověk obětovat pro to, aby shodil třeba jen blbých 10kg.Zadarmo to není a nemyslím finance :D.

Tak tak zadarmo to není. Pavle ďakujeme moc za tvoj čas a že si sanám takto parádne predstavil. Na záver si dáme poslednú otázku a to: Na akej trati v Gran Turisme Sport jazdíš najradšej a je tvoja srdcovka a naopak, ktorý okruh ti v hre chýba?

Tak to si jsem jistý,že to mám jinak než většina tady.Závodní hry hraji přes dvacet let,odehrál jsem jich přes sto a když se v nich dokola opakovalo Spa,Monza ,Suzuka....tak se ojezdí (nesouvisí to s tím,jestli jsou dobré,nebo ne)a proto se mi vždy líbily originální tratě GT např.Seattle,Grand Valley atd..Rád se učím nové,neznámé tratě.Nesedím u plejka,takže z hlavy nedám oblíbené tratě,jen samo,že Nordschleife,ta mě fascinovala už právě kvůli tomu Laudovi,vždy jsem chtěl vědět,kde se mu ta havárie stala a vidíš,je to nezajímavá zatáčka,která se jede na plný plyn :D .Z reálných tratí, které nejsou v GTS jsou to např.Zolder,Watkins Glenn,Road Atlanta...Díky za otázky,všem, kterým jsem při závodech ublížil se omlouvám,ať se KK Race dál daří a my se ještě roky scházíme u dalších pěkných, adrenalinových závodů a šampionátů.

Komentáře

Zatím nebyly přidány žádné komentáře.
Pro přidávání komentářů se musíte přihlásit.