Pod lampou KK Race - #7 venoid_CZ

Do siedmeho dieľu seriálu Pod lampou KK RACE sme si pozvali jednu zo stálic Gran Turismo scény. Václav Pospíšil, známy ako venoid_CZ , ročník narodenia 1978.

Ahoj venoid, vitaj v seriáli pod Lampou. Tak nám prezraď, ako si sa dostal k racingovým hrám a aký je tvoj postup v tomto hernom žánri?
 
Ahoj. Tak moje virtuální závodnické počátky sahají až někam ke komodoru (C64), ale to už si nepamatuju co sem tam jezdil. Nesmazatelně do paměti se mi zapsalo až hraní formulí na Amize500 F1GP. Tenkrát sem to hrál na šipkách, ale i tak sem u toho vydržel hodiny. Pak se mi jednou dostal do ruky PS1 ( na který sem do té doby chodil dívat jen do obchoďáku ) a k němu hra GranTurismo. Konzoli sem si půjčoval od známého známého za stovku nebo dvě za noc a bez paměťové karty. Takže sem dokola drtil licence. Když sem začal být výdělečně činný tak první co bylo že sem si koupil vlastní PSone a tenkrát to asi vypuklo naplno. Takže GT1, GT2 ani tolik ne...prostě mi stačila jednička. Pak PS2 a GT3 což bylo první skutečné měření sil s "živáky" když jsme pořádali lan párty. Pak přišli první pokusy o online kdy se k PS2 dokoupila síťovka a na aktivaci svého účtu jsme čekali několik týdnů. Proto se mi ani nechce měnit nick když si vzpomenu jaké to byly nervy. No a s onlinem přišlo spousty nových kamarádů s kterýma jsme se vrhli do pořádání prvních online šampionátů a vznikal web CzechConsoleRacing který do dnes můj kamarád Cabadaj udržuje a pořádá závody. Tenkrát jsme jezdili Tocu2. Pak sem přešel na xbox360 a Forzu. To už jelo CCR na plné obrátky. Užívali jsme si spousty šampionátů, závodů a obsazení na tři loby. Pak přišel první konzolový počin od SimBimu a to Race Pro. Tam jsme asi čuchli k něčemu co nám v GT i Forze chybělo a dostali tak choutky na PC simulátory a tak s pár konzolovejma kamarádama začli hrát rFactor v super komunitě simracing.cz kde jsme si mohli zajezdit po boku hvězd jako Petr Fulín, Tomáš Rychtr nebo třeba Petr Lisa. No, ale protože to bylo náročnější na trénování a chyběli nám naši konzolový kamarádi a přestali nám zvládat počítače, tak jsme se vrátili ke konzolým. Takže pak jsem jezdil GT6, ProjectCars ale to už CCR nefrčelo tak naplno tak sem využíval pohostinosti ostatních komunit jako třeba GameBazar nebo gtracing. No a teď tedy už jen GTs i když mám i Asseto i PC2, ale zdejší komunita převyšuje klady ostatních her a tak si tu na KK užívám závody v GT.
 
Tomu hovorím simracing rodokmeň. Z tvojej odpovedi vyplýva, že sa venuješ komunitným pretekom. Momentálne pôsobíš na KK Race - ako si sa sem dostal a chýba ti tu niečo podstatné, ktoré si inde zažíval?
 
Některý kluky co teď jezdí na KK jsem znal už dřív z různých vebů. A ani přesně nevím jak se to seběhlo, ale celé to odstartoval ten první komentovaný závod AdisBakem na nuru a pak už sem najednou byl v KK kde mě Jirka oslovil zda bych jezdil za jeho Akulu. A jestli mi tu něco chybí? Vzhledem k tomu že mám za sebou starání se o web a šampionáty a vím co to obnáší za urputnou práci, tak mi nezbývá než jen smeknout jak to všechno zvládáte a co se tyče organizace nemám nejmenších výhrad spíš naopak čubrním jak to máte vymazlený. Jen malinko mi tu chybí trocha důvěry a jsme tak nuceni jezdit s těma zpropadenýma penalizacema a duchama, ale uznávám že v takovém velkém počtu lidí to asi jinak nejde. Ale přál bych si zkusit to nikdy vypnout. To je asi tak jediný.
 
V tom s tebou súhlasím, vypnutie duchov a odmazávanie penalizácií by zase posunulo hru a naše streamy vpred. Spomenul si že si skúšal aj iné racing hry a zároveň máš v Gran Turisme niečo odjazdené. Ktorý z dielov bol podla teba najlepší a ako vidíš vývoj tejto série? Je niečo, v čo dúfaš že sa objaví v GT7?
 
Když pominu nostalgický pohled na věc a co sem kde kolik najezdil tak musím říct že poslední GT je podle mě nejlepší. Prostě s každým dalším dílem posunuly jízdní model dopředu. Takže mezi díly GT není co řešit. Horší to je když člověk začne srovnávat s jinými hrami. Na přesné posouzení fyziky asi nejsem ten pravý když ani auto si pořádně neumím nastavit, ale celkový pocit z jízdy se mi tu líbí i když trochu syrovosti navíc by tomu prospělo. Co mi ale v GT hodně chybí je nastavení zobrazení, jako je FoV, nebo přizpůsobení HUDu. Ale to nebylo v GT nikdy a tak se bojím že ani v GT7 se nedočkám a budu nadále muset mžourat na cedule přes vlaječky a nicky soupeřů, nechat se rozptylovat arkádovými vyskakovacími mezičasy a modlit se aby v autě který si vyberu bylo vidět do zrcátek.
 
Tým si načrtol tvoju výnimočnosť v štartovom poli KK Race. Jazdíš pohľad z kokpitu, ktorý nie je veľmi v GTS konkurencieschopný narozdiel od ostatných hier. Tiež som vyznavač jazdy z kokpitu, ale v GTS “trpím” pohľad z budíkov kvôli výsledkom. Nenahlodáva ťa otázka či by si nebol mimo kopit oveľa rýchlejší?
 
Asi ani ne. Plácám se teď vzadu protože jezdím míň než by bylo potřeba. Nikdy sem nebyl talent a musel sem trénovat abych stíhal. Ale tady se kluci neskutečně posunuli a zlepšili a už nestačí abych si jen skočil na pár kol tréninku a čekal dobrý výsledek. A co se tyče toho pohledu z kokpitu tak na to se dá zvyknout i když není nejpovedenější jen je vážně špatný když není vidět do zrcátka. Sice radar je pecka věc...to má GT vymyšlený dobře...ale zrcátko je zrcátko. Mě to prostě bez kokpitu nebaví. Teď při Ferrari Corse Virtuali to je úplně nádhera to Dino. Úplně k tomu člověk získá jiný respekt když to všechno kolem sebe vidí a jen tak to nikam "nepošle". Z těch budíku nad asfaltem mě to tak nevtáhne do hry...nemá to pro mě atmosféru.
 
Budíky hlavne majú otrasný zvuk, mňa najviac vtiahne do atmosféry zvuk z interiéru. Preto som aj ja veľmi v očakávaní GT7, či sa to zlepší. Ja osobne mám trošku strach pri jazde z kokpitu na okruhu, že nemám dokonalý prehľad o ostatných jazdcoch. Ako to máš ty? Stačí ti radar?
 
No to máš pravdu. Vůbec nechápu co je k tomu vedlo, že z budíků to zní tak zastřeně. Ale je vidět že vylepšení zvuků se věnují a tak máš naději že to v sedmičce dotáhnou. Nejen že vylepšili zvuk samotný, ale i ta možnost stažení kvílení pneu mě hodně potěšilo. Hned to šlo na minimum.
A k tomu přehledu na trati. Nemám s tím problém nevědět kde kdo jen se možná hůř dodržuje vzdálenost při plechu na plech, ale tam vážně hodně pomáhá ten radar. Na útoky z dálky je pak zrcátko. Jako z budíku je asi vidět líp, ale beru to tak že i z reálného auta nemáš kolikrát tak konfortní výhled.
 
Si pravidelný účastník KK šampionátov a nechýbaš ani v štartovej listine Ferrari Corse Virtuali. Na čo sa najviac v tomto šampionáte tešíš a aké máš ambície?
 
Ambice mám hodně umírněné vzhledem ke své výkonnosti. Když se dostanu a udržím v lobby1 budu spokojen. A nenám konkrétního favorita ani mezi auty ani mezi okruhy a tak se spíš těším na uvolněné souboje. Přeci jen poslední dobou sem trpěl trochu výčitky vůči týmu i když kluci jsou skvělí a vždy na mě byli hodný, ale stejně to tam někde hluboko je že je brzdím. Tak teď si to budu chvilku kazit sám sobě .
Určite máš v štartovom poli jazdcov, ktorých máš ako hlavných rivalov. Či už na základe priateľstva, alebo rovnakej výkonnosti. Máš nejakého takého adepta aj v Ferrari Corse Virtuali?
Jak tak pořád zpomaluju tak se mi soupeři mění takže sem si nestihl zatím vypěstovat nějakou konkrétní rivalitu.
 
Zanechajme virtuálne pretekanie a presuňme sa do reálu. Čo ty a reálny motoršport? Skúsil si niektorú disciplínu?
 
To jsem bohužel nikdy nezkusil, když nebudu počítat motokáry. Jsem tedy jen vášnivý divák. Tady v Mostě chodím koukat na vše co má čtyři kola a dvakrát do roka i Brno sem tam i Slovakia ring.
 
Sleduješ teda len okruhové pretekanie? Máš nejaký vybraný team alebo jazdca ktorému fandiš?
 
No teď poslední dobou je moje nejoblíbenější série Adac GT masters co se jezdí i v Mostě a jezdí tam Filip Salaquarda takže fandím jemu. Jinak nemám žádného vyhraněného jezdce. Ani v f1 pořádně nevím komu teď fandit. Nejlíp se mi fandilo v dobách kdy se jezdil Octavia Cup a já měl možnost být s týmem Bohumila Pfeifera v zákulisí kde sem mohl držet prsty Tomášovi Kučerovi s kterým nás seznámil kamarád z onlajnu.
 
Dostávame sa k záveru a ja ti ďakujem za skvelý rozhovor. Prajem ti veľa štastia do Ferrari Corse Virtuali a záverom - skús si tipnúť ako bude vyzerať najlepšia trojica po bojoch s špeciálmi tejto slávnej značky.
 
Díky a můj tip je že vyhraje těsně Luky před NoLimitem a třetí bude Čert. Ať se ti taky daří a na trati čau.
 
 
 
 
 

Komentáře

Zatím nebyly přidány žádné komentáře.
Pro přidávání komentářů se musíte přihlásit.