Pod lampou KK Race - #9 Marzi_CZE

Marzi_CZE - jazdec, ktorý vstúpil na KK Race ako víchor a od začiatku bojuje o vysoké umiestnenia. A dnes sme si práve Marziho pozvali do Pod Lampou. Martin Šindel alias Marzi , ročník narodenia 1992.

Ahoj Marzi, kto vlastne si? Ako by si sa predstavil jazdcom na KK Race?

Ahoj, jmenuji se Martin, pracuji v automobilovém průmyslu a jsem ze Štramberku (malé městečko na Ostravsku). A kde jsem se vzal v Gran Turismu? Jednoho dne, kdy mi došla trpělivost se stařičkým PC jsem pořídil herní konzoli. Po chvilce jsem narazil na Gran Turismo a tuhle hru jsem si hodně oblíbil. Nejdřív na dualshocku ale pak už na volantu. Dřív jsem se moc závodním hrám nevěnoval, takže GTS je moje první opravdová racingovka.

Tvoje výsledky sú tak ešte o to prekvapivejšie - aký je tvoj recept?

Určitě jak je známo - hodiny tréninku. Taky si troufnu říct že dost udělá kvalitní volant a v neposlední řadě osobní zkušenosti z okruhů, takže ty základy jako sledovat vlajky, jízdní stopu a jiné zákutí co potkávají nováčky jsem měl už zažité.

Ako si sa dostal na KK RACE?

O KK Jsem se dozvěděl z Facebooku. Hodně mě to zaujalo a zkusil jsem závod. A už jsem zůstal.

Po prvýkrát si o sebe dal hlasno najavo v Miata cupe. Ako spätne spomínáš na tento šampionát?

Miata Cup byl pro moji situaci naprosto skvělý. Neměl jsem skoro žádné zkušenosti mimo denní závody a Miata byla na sbírání zkušeností naprosto perfektní. Miata nepatří k žádným rychlikům, ale i přesto je na sportovních pneumatikách dost divoká co se týká udržení zadku, takže člověk se musel neustále soustředit a korigovat často ujíždějící zadek auta v kombinaci s nastavením vysokého opotřebení pneu mě to poprvé nutilo pracovat i s pneumatikami, takže zkušeností jsem tady nasbíral extrémně hodně.

Po tomto šampionáte si sa dostal aj do GrsT, čo je medzi mnohými jazdcami najobľúbenejší šampionát na KK Race. Aké bolo tvoje zoznámenie s GrST?

Bylo to pro mě něco úplně nového, naprosto mě uchvátila jeho organizace, ale upřímně to pro mě bylo i tvrdé vystřízlivění, jelikož zde byla ta největší a nejlepší konkurence v GTS na CZ a SK scéně, je naprosto perfektní že člověk nejede jen za sebe, ale za celý tým, vůči kterému cítí určitou zodpovědnost.

Ako tvoj tímový kolega som videl tvoj chtíč a boj o výsledky, venoval si dostatok času tréningu a aj si zdokonalil techniku na ktorej pretekáš. Čo Ťa viedlo k tejto zmene? Aké sú podľa teba rozdiely v tvojích volantoch?

Když nebudu počítat DualShock, tak jsem začal s volantem T150 se základními plastovými pedály, myslím že do začátku je to skvělý volant, bylo to moje první seznámení s volantem, takže já osobně jsem byl hrozně unešený z Force Feedback, vůbec jsem v té době nevěděl že to je až takto promakané. Potom přibyly T3PA Pro pedály a získal jsem mnohem lepší cit při brzdění. No a poté jsem začal pokukovat po TGT a nabídla se skvělá možnost koupě tak jsem neváhal a rozdíl byl opět astronomický, rychlost reakce je úplně někde jinde a tam kde už byla situace s T150 nezvladnutelná, tak s TGT se dá relativně v pohodě ještě zachránit a například smyk vyrovnat, lépe rozpoznat nadměrné opotřebování pneumatik v zatáčce. Jak jsem řekl, rozdíly jsou naprosto propastné, ale odvíjí se také v ceně.. Uvidíme kde se moje posouvání až zastaví, Fanatec nevypadá zle :)))

Fanatec vs T-GT je veľká dilema pre mnohých. Svoju rýchlosť dokazuješ v skvele obsadenom DK Šampionáte kde si momentálne tretí celkovo. Ako sa ti páči tento model šampionátu plný noviniek ako napríklad heavy damage alebo los trate?

KK mě vždy překvapí něčím novým, v tomhle případě již zmíněným losováním tratě, to znamená že není možnost tréningu a člověk ani neví jestli náhodou nezaprší. Také je super heavy damage, který učí jezdce většímu respektu a upřímně také mě, jelikož jsem spíše dravejsi a na příležitost k předjetí dlouho nečekám, tak z toho byly bohužel občas kontakty, takže momentálně se snažím hodně pracovat na tomto. Skvělé je, že se jede 15 večerů, ale žádnou značku si nemůžu vzít 2x, takže si člověk musí dobře promyslet s čím na trať vyjede. DK Championship má naprosto unikátní a perfektní model.

A ako vidíš tvoje šance k udržaniu tretieho miesta? Obľúbené Gr 3ky si šetríš na posledné preteky?

Jelikož na prvních dvou místech jsou UFOni z jiné planety, tak cílem je pro mě udržet právě třetí místo, ale i když mám náskok, tak jsou za mnou skvělí jezdci, co si na moje místo brousí zuby. Co se týče druhé části otázky, tak mám asi 3 velmi oblíbené GR3, ale ten největší oblíbenec stále čeká v garáži.

V úvode si načrtol že si mal v začiatkoch výhodu z kilometrov na okruhoch. O čo presne išlo?

Pár let jsem závodil v jedné stopě. Nejednalo se o žádné veliké závody, ale na druhou stranu ani o žádný krajský přebor. Konkrétně tedy v kategorii superbiků (nad 600ccm).

Tak to zrovna nešlo o žiadne pomalé stroje. Na čom si presne jazdil?

Ano, jednalo se o stroje které i na relativně krátkých rovinách na okruzích dokázali atakovat rychlost 300km/h. V mém případě se jednalo o kompletně upravenou Yamahu R1 s výkonem necelých 200 koní.
VIDEO TU

Spomenul si svoju agresivitu na trati, je možné že vďaka pretekárskej minulosti si dovolíš vo virtuálnom svete o niečo viac?

Konkrétně tohle si nemyslím že má nějakou souvislost. Spíše je to o tom že já nerad prohrávám a proto se hrozně moc snažím cpát dopředu, ale jak jsem již zmínil teď je mým cílem zapracovat hlavně právě na tomto.

Blíží sa nám PS5 a očakávané Gran Turismo 7. Chystáš prechod? A čo by si chcel mať v GT7 čo teraz v GTS postrádaš?

Na PS5 a nové GT se těším jako malý kluk. Co nejvíce postrádám u současného GTS je jako asi každý proměnlivé počasí a denní doba, což tady v rozhovorech padá často, ale mě osobně chybí hrozně moc ještě jedna věc a to možnost řídit vůz v pitline, zajízdět sám k mechanikům, vychytat brzdný bod aby byla dodržena rychlost při nájezdu atd., tohle mi tady chybí opravdu hodně.

To bola posledná otázka, ďakujem za tvoj čas a prajem veľa štastia ako na tratiach KK Race tak aj v živote.

Taky děkuji a vidíme se na trati :) 

Komentáře

Zatím nebyly přidány žádné komentáře.
Pro přidávání komentářů se musíte přihlásit.