Report GRST 4 - Round 1 Interlagos

GRST 4 - ROUND 1 - AUTODRÓMO DE INTERLAGOS - ASTON MARTIN DBR9 GT1

Štart sezóny 2020/2021 nemohol priniesť nič iné ako obľúbenú tímovú súťaž - KK RACE GRST 4 (Group Super Trophy).

Štvrtý ročník tohto šampionátu je opäť iný a prilákal bezmála 60 záujemcov o štart. Bohužiaľ systémom kvalifikácie mohlo prejsť len 15 tímov v zložení 3 jazdci a ak je treba je možnosť nasadiť náhradníka. Novinkou bol aj pit window aneb boxy len vo vymedzený čas organizátormi a možnosť použiť strednú zmes. A ako nakoniec vyzeral prvý závodný večer, ktorý obsahuje 2 preteky?

Pretek číslo 1 - TROJBOJ O ZLATO

Tak ako je v GRST zvykom, tímy môžu nasadiť pilota len podľa svojho uváženia. Už pred pretekmi tak vzniká zaujímavé napätie s otázkou - proti komu budem stáť na štarte? Pretek číslo 1 priniesol ihneď súboj niektorých tímových jednotiek a bez preháňania najlepších jazdcov Gran Turismo Sport v CZ/SK. Tím P5 Racing vyslal Jiggu Strikera aneb Bitcoina (Mário Straka). U nás je to ale Jigga. Bexac kariho a Volantech Balisa (Martin Bálek). Pred prvým pretekom jazdci nastúpili na krátku kvalifikáciu a pole position si vyjazdil Martin Bálek. Ako nám  sám prezradil, trošku využil slipstreamu auta pred ním: "Moje pole position potěšilo, nicméně bylo to spíš dílem štěstí když jsem dojel na cílové rovince auto předemnou a vytáhl mě v slipstreamu". K rovnakému využitiu fyzikálneho bonusu sa priznal aj Mário Straka - Jigga, ktorý obsadil na štarte druhé miesto. Z tretieho miesta štartoval kari. Táto trojica nám priniesla 40 minútovú drámu ktorá doslova prikovala fanúšikov k obrazovkám. Neustále menenie pozícii a tri rôzne stratégie. Zatiaľ čo kari a Balis vzužili strednú v prostrednej časti preteku, Jigga pokračoval ďalej a riskol pretek na jednu zastávku. Toto sú preteky aké chcú fanúšikovia nie len virtuálneho motoršportu vidieť. Po uzavretí pit window sa všetci traja k sebe stiahli na rozostup 2 sekúnd. Jigga mal na konci doplatiť na staršie pneumatiky. Držal sa však Balisa a kariho ako kliešť. Boj o víťazstvo napriek tomu prebiehal v poslednom kole hlavne medzi Balisom a karim. Balis ťahal za kratší koniec no nedodržanie limitov trate aj keď o centimetry znamenaii pre jazdca Bexac Teamu penalizáciu. Penalizáciu, ktorá bola povestným jazýčkom na váhach tohoto súpera. Zlato a plný počet bodov pre tím Volantech - Martin Bálek alias BALIS: "To byla velká paráda! A neskutečně vyrovnaná. Po kvalifikaci jsme si s Jiggou měnili pozice a každý chvilku tahal pilku. Po otevření pit window nastali souboje strategií, každý jel jinou a přesto jsme se od sebe neodtáhli a ve finále to byl nádherný závod. Musím ale uznat, že mi zlato daroval kari, který obdržel penalizaci za lehce přejetou bílou čáru." 
Druhé miesto pre kariho a tím Bexac, pilot si však sypal popol na hlavu :"V první části závodu jsem jel rozumně, pošetřil palivo za Balisem a Jiggou. Popravdě jsem ani netušil co pojedu za strategii, rozhodl jsem se až na poslední chvíli. Nakonec to nebyla špatná volba, narozdíl od Jiggu který to podle mě prokaučoval. O vítězství jsem se obral sám blbou chybou. Každopádně Balis si to zasloužil, jel skvěle.". Tretie miesto pre tím P5 Racing, tím ktorý bol v minulej sezóne pod hlavičkou thatonestream kanálu. Pred štartom GRST 4 ich však šokovala zmena manažera a ostali "na suchu" . Trojica jazdcov Longi, svejdik a Jigga sa však nerozdelila a bojujú v rovnakom zložení aj v GRST 4, len pod novým názvom. Slová Jiggu :" Závod se zlomil v boxech. První část závodu podle plánu, po boxech jsem čekal větší opotřebení střední změsy. Nestalo se tak, chyběli mi 2 sekundy. Na konci měli kluci lepší pneumatiky a nemohl jsem s tím nic dělat. S tempem jsem ale spokojený a nabral jsem zkušenosti do dalšího závodu."

Aj za touto trojicou bolo na čo pozerať, za zmienku stojí štvrté miesto Milana Adámka (Vozembouch 5 - Fair a Clean Racing Team) , ktorý v úvode pretekov chyboval a zachránil auto pred výletom mimo trať. Nerozhodilo ho to a skvelým tempom doháňal svoju stratu až na finálne štvrté miesto. Piate miesto obsadil tím KSZR zásluhou Zsideka Pála (napPALI91). Šieste meisto bolo do posledného kola v rukách tímu Nutrend Racing vďaka Jirkovi Navrátilíkovi (milanekh), lenže v posledných metroch zistil pilot neradostnú správu o stave paliva svojho Aston Martina a musel razantne zvolniť, vďaka čomu prišiel o 2 miesta. Šieste miesto obsadil Barry Adams - Czeng ( Luka Motorsport). sedmička Peter Potac (Petepoty KKM Riders). 8 milanekh, deviate miesto OR Racing romullus - Roman Pekárek, TOP 10 uzavrel KKM Warriors a čertzdeny - Zdeněk Vortel (štart z posledného miesta po technických problémoch a absencii v kvalifikácii). Jedenáste miesto Viktor Patrnčiak (R4R), dvanástka Libor Moutelík alias bixente z Liqui Moly. Za ním Space Oddysey team a Jokik1, posledný bodík do tabuľky pre tím DTM vďaka Tomovi Drozdíkovi (drogbatom) a bez bodu v tomto preteku odchádza JJ Racing Team s tímovou jednotkou  Czechtroopom Mikim (Michal Dráber) za volantom.

Pretek číslo 2 - KTO ŠETRÍ MÁ ZA TRI

Novinkou pre druhý pretek je otočené poradie. Ako sme už spomínali, je len na tímoch koho nasadia do preteku. Najlepšie tímy z prvého preteku - Volantech, BEXAC a P5 Racing uzatvárali na štarte štartové pole. Volantech aj Bexac vymenili jazdcov a do preteku číslo 2 nastúpili Robo Frnka (volantech) a Tomáš Doležal - Frostman (BEXAC). Mário Jigga Straka dostal možnosť reparátu a nastúpil do preteku číslo 2. Medzi pretekmi bolo v boxovej uličke možnosť vidieť Jirku Navrátilíka alias milanekha z Nutrend Racing Teamu ako kopal do použitých pneumatík a vyčítal si chybu s palivom. V jeho očiach však bolo vidieť okrem hnevu aj odhodlanie zložiť reparát v druhom preteku. A po zhasnutí svetiel o tomto odhodlaní presvedčoval všetkých na trati aj u obrazoviek. Aston Martin vo farbách Nutrend uháňal vpred a po chvílke sa dostal do vedenia. Zahanbiť sa nenechal ani Mário Jigga Straka a po štarte z 12stej pozície postupoval neohrozene vpred. Úvod pretekov skvele využil Jirka Navrátilík a aj vďaka bojom gauntleta (DTM) s Milanom Divilom (Tsubakim - OR Racing) navyšoval svoj náskok nutný k tvorbe stratégie počas pit window. V 10 tom kole na druhé miesto poskočil po perfektnom manévri Mário Straka. Následujúci cieľ bol jasný - prvé miesto.
Jirka Navrátilík však išiel perfektne a vôbec nepodliehal stresu a nerozhodilo ho, že má za sebou jedného z favoritov na zisk tituli Majstra ČR v Gran Turismo Sport. Po otvorení Pit window Jigga ihneď zamieril pre strednú zmes. Jirka Navrátilík si ešte pridal jedno kolo a zamieril do boxov tiež. Aston Nutrend teamu však držal prvé miesto aj počas následujúcich 10 minút. Jirka Navrátilík išiel bez chýb a vôbec nepodliehal tlaku zo strany žltého Aston Martina. Pri druhej zastávke v boxoch však svoj náskok stratil. Mário Straka celú dobu využíval svoju pozíciu k pošetreniu paliva a po boxoch zrazu viedol s náskokom okolo 10 sekúnd. Tieto pozície už obom jazdcom ostali až do cieľa, keďže ani jeden z ních nevidel dôvod riskovať a hlavne ani nemal dôvod riskovať.
Mário Straka tak pre P5Racing pripísal po treťom mieste v prvom preteku víťazstvo v druhom :" Po startu ze zadních pozic mě čekalo probíjení startovním polem. Na chviličku jsem se zasekl na čtvrtém místě, jezdci předenou měli slipstream a nechtěl jsem riskovat neuváženým útokem na brzdách, hlavně když šlo o úvod závodu. Počkal jsem si na možnost jít na druhé místo a potom začal stíhat prvního. Narozdíl od prvního závodu jsem nechyboval v strategii a druhou část závodu odjel vícemeně v klidu. Mrzí mě ten první závod, ale těším se na další závody". Druhé miesto obsadil Jirka Navrátilík alias milanekh a pre tím Nutrend Racing Team priviezol krásne body. Sám pre seba zložil reparát a jeho slová : "Po prvním nepovedeném závodě jsem byl na sebe naštvaný. Kluci z Nutrend teamu a Liqui Moly ČR / SR teamu mě nakopli a nechtěl jsem je zklamat a to se mi snad podařilo. Druhé místo je pro mě v podstatě vítězství při pohledu na jezdce kolem sebe. Když jsem byl ve vedení přemýšlel jsem o strategii. Na Mária Straku jsem neměl a zaměřil jsem se tak na boj o druhé místo. Mário jel skvěle a gratuluji mu. Děkuji všem za podporu v týmu, adminům i Jirkovi Kujalovi za tradičně skvělou práci," O tretie miesto bol veľký boj medzi gautletom (DTM), Milanom Divilom (Tsubaki - OR RACING) a Pavlom Námym (Windrunner 46- Fair a Clean Racing). Práve Pavel Námy chytil v závere obrovské tempo a začal dobiedzať na stupne víťazov. Toto miesto držal Divila, no v závere možno aj pod tlakom tropil chybu za chybou a podčiarkol to obrovskou 4 sekundovou penalizáciou. Na cielovej rovinke preto musel pustit plyn čoho využil Wind Runner a gautlet.
Skvelé tretie miesto obsadil tým pádom Pavel Námy , nováčik na KK race a člen nového teamu Fair a Clean. - "Za výsledek jsem velmi šťastný, Vše je díky spolupráci v teamu, jak chazzy tak Vozembouch - moc díky pánové za šanci startovat v tomto teamu. Start mi moc nevyšel a musel jsem se prodírat startovním polem, no v závěru to vyšlo. V autě jsem se cítil skvěle a závod jsem si moc užil. Pro mě je to dost podobné jako vítězství." Štvrté miesto obsadil team DTM vďaka gautletovi, a šieste miesto za Milanom Divilom skvele jazdiaci Tomáš Cisár (Princaatko - Space Odyssey) ktorému zrejme sedí životospráva po vzore Jamesa Hunta. Siedme miesto a bodíky pre KKM Warriors zásluhou Slovana, ôsme miesto Židek Pál z tímu KZSR, ktorý si oproti prvému preteku pohoršil o 3 miesta. Deviate miesto Peťo Potác a KKM RIders, TOP 10 uzavrel Robo Frnka z tímu Volantech. Jedenástka a Libor Moutelík alias bixente z tímu Liqui Moly - zlepšenie oproti prvému preteku. Dvanáste miesto obsadil po zlém začiatku Marek Chalupa (Mareček7- R4R), Trináste miesto je určite sklamaním pre tradične rýchleho Tomáša Doležala alias zmrzlinára Frostmana (BEXAC) a posledný bodík uchmatol pre tím JJ Racing Zdeněk Balun (Zdenek78). Posledné miesto bez bodu bohužial pre Lukáša Kvasničku z tímu Luka Motorsport.

Uz o týždeň ideme o kategóriu vyššie, okruh Fuji privíta plejádu Nissanov kategórie GR.2 aneb Super GT.

Komentáře

Zatím nebyly přidány žádné komentáře.
Pro přidávání komentářů se musíte přihlásit.