Report GRST 4 - Round 2 Fuji
GRST 4 - ROUND 2 - FUJI INTERNATIONAL SPEEDWAY - NISSAN MOTUL AUTECH GT-R 2016
Druhé kolo GrST 4 nás zaviedlo do ďalekej ÁZIE na slávnu japonskú trať Fuji. Okruh medzi mnohými obľúbený ale aj nenávidený. Je to však okruh, ktorý ponúka dramatické preteky vďaka rýchlym zákrutam a hlavne veľmi dlhej cieľovej rovinke s dĺžkou takmer 1,5km. Nissany Autech skupiny Super GT tu na jej konci atakujú rýchlosť cez 290km/h. Takže jazdcom asi neostávalo veľa času pokochať sa dychberúcou sopkou Fudžisan. Poďme ale na to hlavné a zrekapitulujme si závodný večer druhého kola.
Pretek číslo 1 - NICK A TÍ DRUHÍ
Bez preháňania aj takto by sa dal nazvať pretek číslo 1. Premiérový štart v šampionáte využil Nikita Moysov (ERM Nick - KKM Riders) ako sa očakávalo. Vychádzajúca hviezda československej scény Gran Turismo Sport nedal svojím súperom absolútne šancu. Začal to už v kvalifikácii, keď získal pole position o 0,5 sekundy. V sdamotnom preteku pozbieral všetko čo sa dalo, od najrýchlejšieho kola až po plný počet bodov. Nikita Moysov ovládol pretek štýlom štart - cieľ s ohromným náskokom 20 sekúnd. Hodnotenie preteku bolo tak tým pádom veľmi krátke a stručné. Popravde nemal jazdec veľmi o čom rozprávať :" Kvalifikace mi sedla páradne, udělal jsem si dostatešný rozestup aby jsem nepřeišel s nikým do kontaktu. Samotný závod byl jen o tom nechybovat, využil jsem startovní pozice a v poklidu odjel závod."
Za zadným krídlom jeho Nissanu sa však odohrávala repríza boja z Interlagosu. Do tohto preteku nastúpila trojica Martin Bálek ( Balis - Volantech), Mário Straka (Jigga - P5 Racing) a kariWRX (Bexac). Kari však nezopakoval tempo z prvého preteku a dnes mal celkom problémy v strede pola získavať pozície bližšie k pódiu. Treba spomenúť, že mu nedali nič zadarmo jazdci ako Marek Chalupa (Mareček - R4R) alebo Filip Hlaváč (Driver86 - KKM Warriors). Nahradil ho však junior a stále nováčik na KK Race - Aleš Till (Aja Speed - Nutrend Racing). Aleš Till sa pred šampionátom pridal do tímu Nutrend Racing Janík Motorsport na základe skvelých výsledkov v MČR GTS. A nesklamal ani pri svojej premiére v GRST. Od začiatku sa držal ako kliešť podstatne skúsenejších borcov Báleka so Strakom. Trpezlivo vyčkával na svoju šancu a evidentne šetril techniku pre prípadný záverečný boj. Medzi Bálekom a Strakom opäť prebiehal tesný súboj v ktorom mal každý svoj časový úsek slávy. Do záverečných boxov vstupoval s pomyselným vedením v tomto súboji Mário Straka. Martin Bálek po záverečnok boxe vyšiel na trať v rovnaký čas ako Mário Straka a išlo len o to kto bude prvý v prvej zákrute. Nakoniec to bol Mário Straka, ktorý využil zahriatých pneumatík a tento súboj získal pre seba. V záverečných 6 kolách už nepripustil zmenu a ani Martin Bálek sa evidentne netlačil do risku, čo aj sám potvrdil v mix zóne po preteku : "Celkově spokojenost. OD začátku super souboj s Máriem, první stint mi vyšel skvěle, měkší směs pneu už mi až tak nesedla. V závěru jsem udělal chybu, po které mi Mário poodjel a nemélo smysl riskovat. Spíš jsem se soustředil na tŕetí místo." Mário Straka pokračuje v skvelých výkonoch a do bodového hodnotenia pripísal pre tím P5 Racing ďalších 16 bodov. V záverečných rozhovoroch hovoril o Nickovi aj o súbojoch s Martinom Bálekom.: "Když jsem viděl v tréninku co dokáže zajet Nick tak jsem hned věděl, že maximální možný výsledek bude druhé místo. Kvalifikace se mi celkem povedla a neztratil jsem až tolik času na Nicka. Ze začátku závodu jsem moc opotřeboval přední gumy a nevěděl jsem se dostat do rytmu, čeho využil Balis a předjel mě. Snažil jsem se co nejvíc pošetřit, abych pak mohl zaútočit později. S Balisem jsem udržel krok a po nasazení střední sady jsem začal trošku víc tlačit. Povedlo se mi dostat se na druhé místo. Balis pak zkusil manévr a trošku jsme se ťukli, jelikož jsem ho tam nečekal a zrovna jsem kontroloval palivo. Rozhodl se mě pustit zpátky, co bylo hezké gesto, i když úpřimně nemusel. Neudělal nic extrémního a já jsem měl taky koukat na radar. Do pitu pro tvrdé gumy jsel jel o kolo dřív a náskok jsem udržel. Když Balis vyjížděl z pitu tak opět zkusil předjetí a zase menší kontakt. Opět mě pustil ale tady už skutečně nemusel. Byl až moc ohleduplný. Na konci jsem si dal trošku víc paliva a povedlo se mi v pohodě ujet. Takže celkově spokojenost. Klobouk dolu před Nickem. I kdybych trénoval 100 hodin tak bych takové tempo nezajel. Musím zkusit přijit na to co dělám jinak / špatně a vylepšit jízdní styl, abych mu mohl konkurovat."
Štvrté miesto obsadil Aleš Till z tímu Nutrend Racing, pred karim z tímu BEXAC. Kari stratil čas súbojmi v úvode pretekov ale v druhej polovici doťahoval stratu. Šieste miesto obsadil Marek Chalupa (R4) ako pomyslný víťaz minizávodu o šieste miesto v závere pretekov. Siedme miesto chazzy z tímu Fair&Clean. Osmička patrila po dlhej odluke od virtuálneho pretekania pre navrátilca Filipa Hlaváča (KKM Warriors). Deviate miesto obsadil Milan Divila (Tsubaki - OR Racing) po nie príliš vydarenom preteku. Po skvelej kvalifikácii veľký pád poradím a stíhacia jazda z chvosta štartového pola. Desiate miesto a rekord v počte bodov pre JJ Racing team zariadil Miki Drábek (Czechtroop Miki). Jedenásty ďalší chybujúci jazdec, hned v úvode výlet do bariér a veľká strata pre Barryho Adamsa (Luka Motorsport) a stíhacia jazda zakončená jedenástym miestom. Dvanáste miesto po obrovskej chybe v boxe, keď mechanici nedotankovali potrebné množstvo paliva, čo zapríčinilo opätovnú návštevu boxov v následujúcom kole pre Liqui Moly Team, menovite Jána Navrátila (Gagne1803).Trinásty prišiel do cieľa Rostislav Jokik (Jokik - Space Odyssey Team).Štrnáste miesto pre ďalšieho nováčika na KK Race Levente Határa (regger - KSZR Team). Štartové pole uzavrel a bez bodu odišiel Marek Laštovka (MaroFRS - DTM Racing)
Pretek číslo 2 - SLALOM ZA 1 PRE KKM RIDERS
Prvý pretek až tak veľmi drámy nepriniesol okrem pár súbojov v závere a o to viac sme sa tešili na pretek číslo 2. Hlavne vďaka novinke GRST a to kompletne otočenému štartovému poradiu. Víťaz prvého preteku Nikita Moysov tým pádom putoval na posledné miesto. Pred ním predposledné miesto na štarte pre Mária Straku a trináste pre Martina Bálka. Na čele stáli na štarte jazdci ako Gautlet (DTM), alebo Juraj Čičo (CICO133 - SPACE ODYSSEY) alebo Martin Šindel (Marzi - LIQUI MOLY). Tento fakt prinášal zaujímavú zápletku - všetci patria medzi rýchlejších pilotov a v podstate sú to tímové jednotky svojích tímov. Využijú fakt, že ufóni sa musia prebiť štartovým poľom?
Po štarte mieril ihneď vpred Martin Šindel a obsadil druhé miesto. Splu s gautletom sa mierne trhli štartovému poľu. Na prekvapenie sa začal prepadať poradím Juraj Čičo. Videli sme oveľa zaujímavejšie preteky ako preteky pred tým. Favoriti zíávnodného večera sa medzitým prebíjali poradím. Najlepšie sa darilo Alešovi Tillovi (Aja Speed - NUTREND) a samozrejme Nikitovi Moysovovi. Pre Nicka nebol tento slalom veľký problém a prebiehal jedného súpera za druhým. A ako dlho trvalo Nickovi dostať sa na prvé miesto? Odpoveď je 12 kol. Po tomto predbehnutí už sa opakoval scénar z prvého preteku a Nick neohrozene získal druhé zlato večera pre tím KKM Riders. Nie príliš zhovorčivý Nikita Moysov opísal pretek ako ďaľšiu pohodu: "Probojování se startovním polem bylo s mírou respektu a ohleduplnosti. Jezdci jezdí s přehledem a nebyl žádný problém. Po probojování se na první místo jsem se soustředil na poodjetí a dojetí bez chyby."
Za ním však rovnako ako v prvom preteku bolo na čo pozerať. V úvode bol najrýchlejší zo zbytku sveta gautlet, ale dýchali mu na krk dvaja skoro tímoví koelgovia Till a Šindel. Títo dvaja jazdci išli v skvelom tempe a obaja nechali onedlho gautleta za sebou. Pár kôl jazdili v tesnom závese, čo určite v och tímoch nevideli s nadšením. Našťastie jazdci jazdili s rozumom a neohrozili jeden druhého. Vzájomne sa aj potiahli vpred lebo za nimi už číhal Mário Straka. V ten moment ako to v prírode chodí, Aleš Till upustil Martina Šindela a Martin Šindel ostal napospas obávanému Jiggovi sám. Treba však pochváliť Marziho za psychickú odolnosť a nezložil ho fakt žltého Nissanu v spätných zrkadlách. Posledné kolá sa niesli v súboji Šindel vs Straka. Liqui Moly vs P5 Racing. A Martin Šindel v tejto skúške obstál. Udržal tretie miesto a priviezol prvé pódium pre tím Liqui Moly. :"První závod v GRST 4 byl pro mě velmi zabavný, můj kolega v prvním závodě bohužel chyboval, ale díky tomu jsem získal obrovskou výhodu startu z předních pozic. Vyhnul jsem se soubojům a mohl jet své tempo.I přesto mě však dojel Aleš a Mario. Aleš jel skvěle a šel do předu, ale s Jiggou jsem se pustil do parádních soubojů až do konce. Naštěstí se mi ho povedlo udržet."
Ako nám Marzi naznačil, Aleš Till obsadil v svojom druhom preteku druhé miesto. Finálná bilancia jeho výkonu na Fuji je štvrté a druhé miesto. To znie na 14 ročného jazdca medzi ikonami československej Gran Turismo scény viac než dobre. " Vzhledem k startovní pozici jsem se soustředil na start víc než jindy. Potřeboval jsem rychlý a čistý start a pokud možno jít co nejrychleji dopředu. Nakonec i díky menším kolizím v první zatáčce jsem za první kolo poskočil na šesté místo. Potom už to bylo jen o tom trpělivě získavát další pozice a nedělat zbytečnou chybu. Podařilo se mi dostat až na druhé místo a to udržet do cíle. Martin Šindel skvěle podržel Mária Straku za sebou, což i to bylo pro mě velké plus."
Štvrté miesto a nepopulárna brambora pre Mária Straku a P5Racing.Piate miesto kari a BEXAC. Šesťka Mártin Bálek (VOLANTECH), ktorý sa až priveľmi trápil predieraním sa štartovým poľom. Na siedme miesto spadol gautlet (DTM', ktorý mal pretek výborne rozjazdený a hlavne v prvej polovici predvádzal skvelý výkon. Osmička Levante Határ (regger - KSZR), ktorý zložil reparát za prvý pretek. Deviatka Filip Hlaváč (KKM WARRIORS) a TOP 10 uzavrel Juraj Čičo z tímu SPACE ODYSSEY. Jedenáste miesto Martinues z tímu LUKA Motorsport, dvanástka a bodíky pre OR Racing zásluhou Romana Pekárka (romullus). Až trináste miesto je určite sklamaním pre chazzyho, ktorý je na Fuji ako doma. Posledný bodík pre R4R ukoristil Filip Bohdal alias Flyin Czech.
Posledné miesto a bohužiaľ bez bodu pre JJ Racing a Zdeňka Baluna.
Jazdci po tradičnom posedení po preteku, kde nechýbali ako výmeny názorov tak potľapkávanie po ramenách na znak úcty zamierili smer letisko a celý peletón sa presúva do Nemecka.
V treťom kole nás čaká pretek pretekov, legenrádny Nordschleife. A organizátori si prichystali naozajstné zelené peklo a tuto trať obsadili pekelný stroj Mercedes Sauber C9. A pozor, po prvý krát sa dostanú do boja aj tímoví inženieri a ladiči.
Tak opäť o týždeň priatelia....