Report GRST 4 - Round 5 Circuit De La Sarthe

GRST 4 - ROUND 5 - CIRCUIT DE LA SARTHE - MAZDA 787B

Po divokých pretekoch na talianskej Monze sme pokračovali piatym kolom šampionátu GRST 4 na legendárnom okruhu Le Mans - Circuit de la Sarthe. A pripomenuli sme si jeden veľký historický milník -minimálne pre značku Mazda. V roku 1991 ovládla trojica Weidler, Herbert, Gachot s 787B legendárnu 24 hodinovku. 
A kto bol králom Le Mans v piatom kole GRST4? To zistíme o chvíľku.

Pretek č.1. - Dajte tomu krídla, posaďte do toho Jiggu a chystajte zlatý veniec

Veľmi atraktívna kombinácia auta a trate v piatom kole GRST 4 privítala na štart viaceré tímové jednotky. Medzi favoritov patrili jednoznačne Mário Straka (KKR_Mario - P5Racing), Martin Bálek (KKR_Balis_77-Volantech) a Szabi Kiss (PRiMA_Szabi-KKM Riders). K čiernym favoritom fanúšikovia zaradili určite Aleša Tilla (KKR_Aja_Speed - Nutrend) s Milanom Adámkom (FairaClean). Pre prvým pretekom prebieha klasicky kvalifikácia a v nej získal pole position Mário Straka. Druhé miesto získal Martin Bálek a tretí Szabi , ktorý si s spolu s Máriom Strakom jemne povzdychli nad tým, že sa dostali počas svojích ostrých kôl do premávky.  Body sa však za kvalifikáciu nerozdávajú a všetci sa presunuli na štartový rošt.
Po zhasnutí svetiel predviedol super štart mladičký Aleš Till a okamžite išiel do vedenia. Zo svojho vedenia sa však netešil dlho , po malom zaváhaní išiel do čela Szabi a o chvíľu ho nasledoval Mário Straka. Tempo tejto dvojice bolo obrovské a začali sa vzdalovať svojim súperom. Prvá časť pretekov bola celkom pokojná a čakalo sa na boxy . Už pred boxami strácala skupinka Till, Bálek a Adámek na vedúcu dvojicu cez 6 sekúnd. Po otvorení pit window zahlo celé pole do boxov pre výmenu pneumatík a dotankovanie. Podľa očakávaní zvolila váčšina jazdcov opäť tvrdú zmes a vybrala si jednozastávkovú stratégiu. Pre risk sa rozhodol Aleš Till s Milanom Adámkom a obaja vyšli na strednej zmesi. Druhým zaujímavým momentom bola zmena na čele, keď z boxov ako prvý vyšiel Mário Straka a Szabi sa prepadol na druhé miesto. Po boxoch nasadil podľa očakávania zbesilé tempo Aleš Till. Letel s Mazdou úplne na doraz, inak by nemal stint na strednej zmesi význam. Na jeho konto skákal jeden najrýchlejší čas za druhým a Mazda vo farbách Nutrend tímu postupovala poradím. Chvíľku pred ozavretím pit window bol dokonca na čele. Ale otázka znela, bude mu to stačiť? Samozrejme tento pokus a risk nebol o získaní prvého miesta ale o zisku miesta na stupni víťazov. Bohužiaľ pre Nutrend boli výpočty tímu milné. Ak cez obrovské nasadenie a skvelú jazdu mladého pilota sa vrátil na trať až za Martinom Bálekom. Balis opäť ukázal skúsenosti, jeho jazda bola kludná a rýchla a nenápadná a s veľkým kľudom získal bronz pre svoj tím. A ako bol jazdec s támto umiestnením spokojný?:"Dostal jsem ránu v nájezdu na Mulsanne Straight, díky ktere jsem stratil hned v úvodu dvě pozice. Tím pádem mi odskočilo čelo a já se ocitl v boji o bronz. Nakonec jsem radši bral jednu zastávku v boxech, protože střední změs by mi dávala smysl jen při volné trati. Tato volba byla lepší a bronz je super." Tajničku o umiestnenie na bronzovom stupienku máme odtajnenú a ako to bolo so zlatom? Szabi po skvelom úvode a naozaj šialenom tempe začal pomaly odpadať. Aj keď sa dostal do boxov na prvom mieste, stav jeho paliva ukazoval, že náskok ktorý si získal na trati stratí v boxoch. Po vyjdení z boxov už  rozbehnutému Máriovi Strakovi nekonkuroval. Szabi to však bral reálne a uznal kvality svojich súperov: "Najskôr sa chcem veľmi ospravedlniť Martinovi Bálekovi za náš kontakt v úvode pretekov. A čo sa dialo potom? Po zlom štarte som po chvíľi išiel do čela. Musím sa však vrátil k štartu Aleša Tilla, to  klobúk dole. Keď som sa dostal do vedenia neostávalo mi než len čakať na Mária. Jeho tempo bolo obrovské a jednoznačne si víťazstvo zaslúžil. 16 bodov beriem :) A ako to videl suverén? KKR_ Mário priniesol ďalších 20 do pokladničky teamu P5Racing - "Na kombinaci La Sarthe a Mazdy 787b jsem se hodně těšil. Líbí se mi jak trať tak i auto. V kvalifikaci jsem se bohužel dostal do provozu a první měřené kolo jsem vypustil. V druhém jsem opět dojel jezdce před sebou ale povedlo se mi ho předjet bez velké časové ztráty pro mě nebo něho. Kolo jsem dojel na jistotu ale stačilo to na první místo. Na startu jsem nedal dost plynu a propadl jsem se na čtvrté místo za Balise. Chtěl jsem se spíš držet za ním a trochu mu pomoct dojet první dva. Bohužel udělal chybu a tím pádem jsem se posunul na třetí. Aja Speed taky chyboval a rázem jsem byl zhruba 3 vteřiny za Szabim. Ten jel velmi dobré tempo a rozestup se držel na stejné hodnotě. Povedlo se mi líp pošetřit gumy a ke konci stintu se mi podařilo dotáhnout se za něj. V pitu jsem byl překvapen, že jsem měl víc benzínu jak Szabi i když jsem nijak speciálně nešetřil. Každopádně natankoval jsem trošku pod 6 kol, abych se dostal na první místo. Před Szabim jsem si vytvořil náskok, který jsem už bez větších problémů udržel. Pár kol před koncem mě začal dojíždět Aja Speed, který mě v předposledním kole předjel. Myslel jsem, že dáme souboj v posledním kole ale bohužel jel na středních gumách a musel ještě jet do pitu

Bramboru si tak odviezol už spomínaný Aleš "Aja Speed" Till. Piate miesto obsadil po veľmi peknom výkone Milan Adámek (Vozembouch 5- Fair a Clean), ktorý išiel rovnakú stratégiu na dva boxy ako Aleš Till. Šieste miesto KSZR - napPali. Siedme miesto a krásne body pre tím BEXAC zásluhou Dawea260. Na ôsmom mieste jeden z kandidátov na Driver of the Day - Libor Moutelík (bixente - Liqui Moly). Deviatka patrila tímu OR Racing vďaka Romanovi Pekárekovi (romullus80) a TOP 10 uzavrel Zdeněk Vortel (Certzdeny - KKM Warriors). Jedenáste miesto Lukáš Kvasnička (LUKA MOTORSPORT) pred Adamom Kriegom, ktorý sa nevyhol nehode. Po stíhacej jazde vyjazdil pre team JJ Racing 3 bodíky. Petr Postl a dva body pre Space Odyssey za 14 miesto a ďaľší bodík pre Mara FRS a tím DTM. Tím R4R do preteku nenastúpil.

Pretek č.2. -  Boj medzi Liqui Moly a P5Racing o zlato

Druhý pretek a medzi fanúšikmi obľúbené otočené poradie. Jazdci naopak veľmi nadšený nie sú, ale čo by neskúsli pre dramatické momenty na obrazovky streamu. Víťaz a suverén prvého preteku Mário Straka tak putoval na koniec štartového rošta. Tímy DTM a Liqui Moly vymenili jazdcov za tímové jednotky a o zápletku sme mali postarané. Ako Gautlet z tímu DTM  tak Martin Šindel (Marzi - Liqui Moly) boli schopní využiť času, než sa prederú ufóni štartovým polom. A tak to aj bolo. Martin Šindel mal fenomenálny štart a poskočil do čela. Tak isto ako v prvom preteku vystrelil ako šíp z luku Aleš Till (Aja Speed, Nutrend). Aleš Till išiel opäť v obrovskom tempe a úspešne sťahoval čelo pretekov. Bohužiaľ sa nevyhýbal menším chybám, za ktoré sú na tomto okruhu obrovské tresty. Penalty sa mu nabalovali na seba jedna radosť a bolo jasné, že sa mu ich nepodarí odmazať. Možno aj pod náporom tohto faktu pod tlakom chyboval v zákrute Mulsanne a vyletel so svojou Mazdou ďaleko mimo trať. Týmto výletom stratil šancu na popredné pozície, ale jeho večerný výkon si zaslúži spomenúť. Naspäť však k boji o zlato. Dvojica Marzi a gautlet uháňala vpred a snažila sa získať čo najviac času, než sa k ním priblíži Mário Straka  Martin Bálek. Do karát im hral aj fakt, že Mário Straka ihneď po štarte skončil mimo trať a na jeho manko naskočili ďaľšie drahocené sekundy. Po vyhrabaní sa von začalo ale tornádo. Žlto čierna Mazda v jeho rukách pripomínala útočiacu osu. Martin Šindel išiel vo veľkom tempe a užásný pretek. Cez to všetko sa mu Mário Straka približoval. Keď sa k nemu dostal, Martin Šindel sa nevzdával. Obaja držali svoje Mazdy na plný plyn v rýchlych zákrutach a ani jeden necukol. Započal naozaj pekný a  férový boj. V druhej polovici tohto preteku preukázal Mário Straka svoje skúsenosti a dokázal svojho súpera pokoriť aj vďaka fyzike. Pošetril potrebný benzín za Mazdou vo farbách Liqui Moly a keď bol spokojný so stavom svojho paliva zaútočil. Martin Šindel bohužiaľ nemal nárok na odvetu a aj v jeho prípade do toho zahralo palivo. Po celý čas, ktorý strávil vo vedení bola jeho spotreba vyššia ako u Mária Straku a do cieľa tak musiel prísť na istotu. Jeho druhé miesto je však skvelý výsledok a veľká porcia bodov pre tím Liqui Moly. Sám jazdec mal skvelú náladu a v boxoch s úsmevom utrúsil :" Very good job, Very good race. Boxisti boli velmo rýchli a je to tam." . Mário Straka je králom Le Mans. Dokázal to po oba preteky. Ukázal veľmi rozumnú jazdu keď to bolo treba a plnú palbu keď štartoval zo zadných pozíc. Zo všetkých strán išiel na jeho výkon znak rešpektu od jeho súperov. Dnes mu nebol nikto konkurentom. A slová samotného víťaza: "Po skvělém startu jsem neodhadl bezdné body soupeřů a skončil mimo trať. Nepolevil jsem v koncetraci a zahájil stíhací jízdu. Po chybě Aleša Tilla jsem se probojoval za Martina Šindela. Natankoval jsem o něco méně s plánem zbývajíci palivo pošetřit právě za soupeřem. Po probojování na první misto jsem auto v podstatě jen dovezl. Dnes absolutní paráda. Moc jsem ti to užil. Už se těsím na další závody." A ako to vyzerlao v súboji o bronz? Gautlet pokračoval v skvelom výkone po celý pretek a manažeri tímu DTM s nadšením sedeli na boxovom múriku s očakávaním či to bude bedňa. Za súpera však mal Ťažký kaliber a to Martina Báleka. Balis chcel druhý bronz večera. Išiel chirurgicky presne a bez chýb. Ich súboj pokračoval až do samého záveru, kde bol nakoniec úspešnejší Martin Bálek a získal pre Volantech druhý bronzový pohár. Tím DTM však nemusí smútiť, gautlet zaslúži absolutórium. A slová samotného Balisa :" Dnes mám 2x bronz a to bylo maximum. V druhém závodě využil Martin Šindel startovací pozice a skvělého startu. Na Mária Straku nebyla šance. Nakonec jsem si moc užil souboj o bronz s gautletem, který jel taky hodně rychle. Dva bronzy, super :) "

Štvrté miesto zmieňovaný tím DTM, piate miesto pre tím KKM Riders a Szabiho. Na šiestom mieste skončil nakoniec Aleš Till (Nutrend). Siedme miesto obsadil martinues z tímu Luka Motorsport a osmička nap Pali z tímu KSZR. Deviate miesto pre Tomáša Doležala (Frostman - BEXAC) a TOP 10 uzavrel Milan Adámek z tímu Fair a Clean. Až jedenáste miesto pre víťaza z Monzy Milana Divilu (Tsubaki - OR Racing) pred Mikim Drábekom (Czechtroop Miki JJ Racing). Dva bodíky vyjazdil Filip Bohdal (tím R4R - Flyin Czech) a jeden bodík uchmatol Zdeněk Vortel pre KKM Warriors. Posledné miesto obsadil tím Space Odyssey a trápiaci sa Juraj Čičo.

Sťahujeme sa Brands Hatch priatelia, už v pondelok opäť u obrazoviek. Čaká nás Honda NSX Gr 3 a do boja nastúpia aj tímoví inženieri a ladiči :)

 

 

Komentáře

Zatím nebyly přidány žádné komentáře.
Pro přidávání komentářů se musíte přihlásit.