Závod FCV - Round 7

Datum:
11. 5. 2020 19:30
Šampionát:
Ferrari Corse Virtuali
Trať:
Autodromo Nazionale Monza
Auto:
Enzo Ferrari ´02

Ferrari Enzo. Legendárne meno, legendárne auto. A čo je pre nás hlavné tak tento model bol určený pre siedme kolo šampionátu Ferrari Corse Virtuali.

A toto auto pýta aj legendárnu trať - Autodromo Nazionale Monza.
Poďme na Lobby 2.
Lobby 2 mala obrovského favorita v osobe Lukáša Procházku (Luky Walker), jazdca ktorý vynechal minulé kolo, aby zasadol na komentátorsku stoličku za indisponovaného Jirku Kujala. Dnes už bolo všetko ako má byť, Jirka Kujal komentoval a Lukáš Procházka pretekal.
No poďme na trať.

Brzdi, brzdi,brzdííííí....okej vyšlo to.

Túto vetu si povedal snáď každý pilot dnešného večera. Pole position mal Viktor Patrnčiak. Na jazdcov čakal obrovský strašiak - Variante del Rettifilo, alebo prvá zákruta po štarte. Enzo nabere po štarte obrovskú rýchlosť a na brzdách má jazdec čo robiť.
Štart prebehol bez problémov, jazdci pôsobili veľmi disciplinovane. Lukáš Procházka po štarte poskočil na tretie miesto, Tomáš Drozdík (drogbatom) naopak spadol z druhej pozície až na piatu. Úvod bol opatrnejší, jazdci sa zahrievali do tempa. V piatom kole sa však začali diať veci. Vedenie držal Viktor Patrnčiak a pomaličky si tvoril náskok. Na druhom mieste jazdil Petr Postl, no za ním šetril palivo Lukáš Procházka. V šiestom kole si však sebavedome vykročil pre druhé miesto a aj ho získal. Tradične začal tvrdý boj o piate, postupové miesto do Lobby 1. Chybou o ňu prišiel Lukáš Kvasnička (kvasňa84), ktorý sa následne dostal do kontaktu s Václavom Pospíšilom (vebnoid_cz), čo znamenalo pád až na ôsme miesto. Piate miesto medzitým obsadil Zdeněk Balun (Zdenek78gs12) o pol sekundy pred Petrom Bombarom (FABIARSTDI).Lenže Petr Bombara v ôsmom kole nezvládol Parabolicu a vyletel z trate. Bleskovo sa z kačírku vyškriabal von. V tomto kole chyboval aj štvrtý Tomáš Drozdík. Opäť sa nám schylovalo k poriadnej dráme!

Aj po boxoch sa bojovalo o piatu pozíciu. Trojica Balun, Bombara a Drozdík predvádzala skvelý boj, no minutý brzdný bod do Variante Rettifilo znamenal stratu pre Zdeňka Baluna.
V polovici pretekov vládol stále Viktor Patrnčiak o takmer 10 sekúnd pred Lukym Procházkom. Tretie miesto s 12 sekundovým odstupom za striebrom držal Petr Postl. Posledné dve postupové miesta držal Drozdík s Bombarom s rozostupom 0,5 sekundy. V záverečnej dvadsať minútovke započal boj o postup. Dvojica Tomáš Drozdík a Zdeněk Baluna začala tlačiť na Petra Postla. Ten chyboval a na cielovej rovinke prišiel o dve miesta. Drozdík pokračoval v dobrom tempe a zamieril na tretieho Bombaru. V poslednej päťminútovke už bol blízko k bronzovému stupienku. Petr Bombara však chyboval v Parabolice a prepustil svoje tretie miesto. Petra Bombaru čakal ďalší vyzývateľ a to Zdeněk Balun.  Táto dvojica predviedla v záverečných dvoch kolách skvelý súboj z ktorého vzišiel víťazne Petr Bombara a konečne oslávil postup do Lobby 1.
ALe pekne poporiadku. Víťazstvo si nenechal vziať Viktor Patrinčiak. Čakalo sa, či ho dokáže Lukáš Procházka nejako strategicky poraziť, ale Viktor absolútne zaslúžene, rýchlou, svižnou a bezchybnou jazdou berie zlato. Slová šťastného pilota:” Je to pro mě nádherný pocit vyhrát závod. Samozřejmě je za tím spousta dřiny, tréningu a strašné nervy.Ze začátku to vypadalo že ani nepojedu díky potížím s připojením. První klíč k úspěchu byl dobře vydařený start což nebylo s tímto vozem vůbec lehké. Následně začal hodinový stres. Víte když máte za zádí pilota jako je Luky, nemůžete si být ničím jistí. Můj cíl byl jasný, jízda na maximum bez chyb. Začal jsem si pomalu vytvářet náskok který by se mi mohl v boxech hodit. Ale jak jsem řekl, Luky za zadkem, to můžete mít náskok jaký chcete, ten kluk je schopný se kdykoli objevit před vámi. Trošku ze mě opadl stres až v posledním stintu, kde už jsem věděl že mám dostatek paliva a dobré pneu a ještě pořád na první příčce. Pak už zbývalo jen neudělat chybu a zasloužit si nádherný pocit protnout cílovou jako první.Samozřejmě za tohle vděčím klukům kteří pro nás tyhle závody připravují, komentují a v neposlední řadě svým soupeřům kteří vám nedají nic zadarmo a díky nim se posouváte vpřed. Díky KK Race"

Druhé miesto obsadil Lukáš Procházka a ihneď sa tak vracia do Lobby 1. Ten sa vyjadril nasledovne. “ Do závodu jsem měl dva cíle. Samozřejmě postup do Lobby 1 a dodatečný cíl pokusit se o zlatý věnec.Bohužel tesně před startem vznikla doma nepohoda, mnoho telefonmátů kolem porodu. V podstatě jsem zahodil telefon spolu se zhasnutím startovacích světel. Když už nemám tolik času na přípravu, potřebuji alespoň maximální soustředěnost a tu jsem dnes neměl. Start mi však vyšel, vědel jsem že za T1 musím být výše než na startu. Věnoval jsem startu extra trénink a to mi vyneslo 3 místo za T1.Co se týče strategie měl sem původně strategii a i jeden delší tréning sem věnoval jen 2x zastávku v boxech. Dokázál sem vůz držet v solidním čase na nájezd 11kol což by na dva boxy vyšlo. Bohužel jak jsem již zmínil, tak sem měl v hlavě moc myšlenek, které do závodu nepatří a místo po 11kole sem zamířil dříve a vše bylo pryč. Navíc se mi během závodu 2x zastavilo tankování samo bez mého přičinění ( poprvé ve stavu 8kol a podruhé dokonce 4,7 kol ) a strategie tedy byla pryč a do boxů sem zamířil tedy 4x."
Lukyho sme sa spýtali špeciálne na Viktora Patrnčiaka, ako videl jeho výkon: "Myslím, že upřímně mohu s jistotou říct, že Viktor se skutečně připravil famózně a že to byl jeho nejlepší výkon v GTS na KK Race. Sice když šel od první boxy,tak rozdíl mezi jeho palivem a mým byl cca 20% pro mě,ale to co se dělo pak a před závodem všechny naděje na výhru vymazalo. Nicméně jel skutečně parádně, nechyboval a musím uznat plus si přiznat, že bych na něj neměl a vyhrál právoplatně. Viděl sem pár zatáček kde jsem jej dokázal stáhnout a také jiné zatáčky,kdy jsem si říkal, zda nemá měkkou sadu gum či jak to dělá, že zase poskočil více ode mě. Jisté je, že jsem nejel svůj nejlepší závod,ale když bych to vše sečetl.....zajel strategii 2x boxy...nedošlo na drama před závodem....tankování by běželo jak mělo, tak stejně byl prostě lepší a moc mu to přeji a opětovně gratuluji. Jediné co si dovolím doplnit je ten konečný rozdíl v cílí,který byl skoro 20sec a byl pro mě jako poraženého krutý,ale hold třetí boxy řekli stačí ti 4,7 a jeď a ty čtvrté ten rozdíl zvětšili na konečný rozdíl. No těším se na další kolo a musím Viktorovi porážku jezdecky vrátit - budu dobře připraven....pokud tedy nebudu v porodnici"

A bronz obsadil Tomáš Drozdík. Tomu nevyšiel úvod, ale každým kilometrom zrýchľoval až k záverečnému tretiemu miestu : “Start se mi nepovedl a propadl jsem se na 5 místo takže můj standard. Ve 4 kole jsem se dostal před Kvasnu na 4 pozici a doufal že bych se mohl dotáhnout na Petu Postla ale místo toho se na mě dotáhli Fabi se Zdeňkem. V 8 kole sem trefil pozdě brzdný bod a skočil v písku. Tak jsem si řekl že to chce hlavně neudělat další chybu a věřit strategii  a přítelkyni která mi spočítala kolik natankovat při poslední zastávce což se povedlo a já nakonec skončil na 3 místě. Díky klukům za souboje a gratuluji Lukymu a Hlavně Viktorovi který jel parádně klobouk dolů.”

Štvrté miesto obsadil Petr Bombara, piate Zdeněk Balun.Šieste miesto, prvé nepostupujúce obsadil Petr Postl. Siedme miesto po skvelem výkone obsadil  Koudy Stříbsky (Furt Turbo Koudy), ôsme Václav Pospíšil , deviate Lukáš Kvasnička a desiate Edie Joss (GrEdie7er). Jedenástka Libor Moutelík (bixenteCZ), dvanástka Why Not Fanda (Proč Ne), trinásty David DY-KEJ a štrnáste miesto Miky Oldman.

Anglický rýchlovlak

Lobby 1 ešte pred štartom prišla o jedného účastníka, bohužiaľ sa ospravedlnil Silvester Palko (Raptorex) a tým pádom bol prvým vypadávajúcim do Lobby 2. Zostávajúca smečka pilotov nechýbala, na čele so suverenom Jozefom Lenharom (Nolimit).
Štart prebehol bez komplikácií , rovnako ako v Lobby 2 a na čele sa usadil Jožko Lenhart. Na druhé miesto sa v prvej šikane prepracoval Jirka Navrátilík (milanekh) ktorý sa prepracoval cez Zdeňka Vortela (čertzdeny). Prvý stint bol pomerné pokojný , jazdci v Lobby 1 sú veľmi skúsení na to aby riskovali v úvode hodinového preteku. Jožko Nolimit Lenhart od začiatku využíval svojej štartovej pozície a budoval si náskok. Jazdci za ním jazdili vo vláčiku, no Enzo Ferrari je tak náročné náradie že málokto riskoval predbiehací manéver a jazdci si skôr chystali taktiku do záveru pretekov. Tento vláčik sa však vzájomne brzdil a pre Jožka Lenharta to bol jasný signál aby si vypracoval luxusný náskok. Výborne vstúpili do pretekov Jirka Navrátilík a Zdeněk Vortel, Barry Adams (Czeng) mal tiež skvelé tempo. Jan Navrátil (Gagne), Milan Divila (Tsubaki), Juraj Čičo, Robofrnka či Marek Chalupa (Mareček7) boli taktiež na dostrel. Nasledovalo prvé boxové okienko ktoré nám mohlo veľmi prezradiť. Ako prvý zabočil z tohto peletónu dravcov do boxov Robo Frnka v 7.kole, v nasledujúcom kole ho nasledovali takmer všetci piloti zo špičky. Na trati ostali len Navrátil s Divilom, ktorí si natiahli svoj stint. Obaja sa však po svojom prezutí vrátili do provozu a možno to nebola najlepšia voľba. Druhý stint bol v znamení obrovských chýb niektorých pilotov z tohto vedúceho peletónu. Jan Navrátil začal tropiť chyby, očividne vďaka netrpezlivosti pri pokuse o predbiehaní. Výlet mimo trať si pripísal aj Milan Divila. Skvelý boj predvádzali Zdeňek Vortel a Barry Adams v boji o pódium.Barry Adams išiel agresívne a tzv. plnú palbu. Vortel ho mal plné zrkadlá a musel sa stále obzerať za seba. Každopádne ukazoval pevné nervy a nenechal sa rozhodiť. Druhú obrovskú chybu spravil Navrátil, netrafil brzdný bod pri pokuse o predbehnutí Roba Frnku a prišlo tak ku kolízii. Navrátil tak prišiel o možnosť bojovať o TOP 5, presunul sa tak k záchrane k Lobby 1. 20 minút pred koncom sa podarilo Adamsovi prekonať Vortela, tvrdým atakom získal tretie miesto vo Variante del Rettifilo.


Záverečných 15 minút prinieslo veľmi podstatný fakt vzhľadom k ašpirantovi na pódium v celkovom hodnotení. Juraj Čičo jazdil celý pretek na rozmedzí TOP 5 čo mu malo priniesť pekný prísun bodov. Prišlo však k jeho chybe, tvrdo havaroval a musel na opravu do boxov. Neplánovaná a obrovská strata poslala jedného z favoritov do Lobby 2. Aj o tom je motoršport. Niekedy krutý.
Späť na čelo. Nolimit absolútne neohrožene suverénny, jeho vyjazdený náskok z úvodu si udržiaval až do konca. Jednoznačné víťazstvo číslo 7.V preteku sa mi podarilo vyhnúť sa bojom, ktoré sa odohrávali za mnou a teda som si vytvoril pohodlný náskok. Tento pretek bol dosť náročný, bolo veľmi jednoduché spraviť chybu. Podaril sa mi aj menší výlet polovicou auta mimo trať, kde som si overil svoju reálnu skúsenosť v cca 170 kmh... Tu ale neboli zvodidlá.Bolo to náročné a som rád, že niečo podobné si zopakujeme ešte raz, tentokrát ale to bude ešte ťažšie. Gratulujem chalanom na bednu, dnes tam bolo veľa adeptov na dobré umiestnenie”

Druhé miesto obsadil Barry Adams, ktorý sa zbavil svojich súperov a v závere im nedal šancu. Bezpečne si prišiel pre zaslúžené striebro: “Veľkou otázkou ktorú som si položil pred štartom aj mojim súperom - sme pripravení? Bolo jednoznačné áno. Už v týždni som započal svoj tréning s týmto veľmi náročným autom. Tréning brzdenia priniesol svoje ovocie, brzdil som iným spôsobom ako ostatní a myslím že ma to posúvalo jednoznačne v preteku. Moja deviata pozícia na štarte pre mňa znamenala, že mám čo robiť v preteku. Tento závod sa ukázal však iný ako predchádzajúce preteky. Chalani predo mnou viac chybovali. V úvode som bojoval s robom frnkom a keď som sa dostal pred neho začal som získavať miesta. Bolo to však veľmi ťažké hlavne na manažment pneumatík. Po výmene pneu som získal tempo a prišlo k súbojom so Zdeňkom Vortelom ktorému by som chcel vzdať hold za skvelé súboje.  Musel som si počkať na vhodný moment a 2x som ho obehol v T1. Dovolím si povedať k Nolimitovi, že ak by som dnes štartoval vyššie ako 9. mohol som mu pripraviť pár horkých chvíl. Kto vie.
Som ale rád že konečne mám pódium a teším sa na ďalšie preteky."

Tretie miesto obsadil nakoniec po tuhom boji so Zdeňkom Vortelom Jirka Navrátilík a získal druhé tretie miesto v rade.
“Byl to pro mě asi nejtěžší závod. Už v tréninku jsem věděl,že mi to moc nepůjde. Šikany byly pro mě utrpení. Start se mi povedl a snažil jsem se udržet tempo. Čert byl mega rychlí a spíše jsem ho brzdil. Jel úžasně! Strategicky jsem věděl, že pojedu na tři boxy jelikož jsem neuměl šetřit palivo. Josef NoLimit (velká gratulace) si jel vlastní závod a můj cíl byl zůstat na bedně. I když před startem jsem byl smířen s umístěním do desátého místa. V poslední části jsem zůstal o dvě kola dýl a to asi rozhodlo. Velká gratulace patří i vítězi druhé skupiny Viktorovi, který jel úžasně! A Eng? Jel rychle, nedělal chyby a druhé místo si vybojoval zaslouženě! Děkuji všem klukům co se podílejí na tomto krásném šampionátu! Klobouk dolů borci!!!”

Štvrté miesto a nepopulárna brambora pre Zdeňka Vortela. Piate miesto pre Milana Divilu, šiesty dokončil po výbornom výkone Filip Bohdal (Flyin Czech). Siedme miesto pre Marka Chalupu , ôsme miesto Robo Frnka pred deviatym Janom Navrátilom. Desiate miesto a zotrvanie v Lobby 1 pre Pavla Švejdu (švejdík) o 0,7sekundy pred jedenástym Romanom Pekárkom (romullus). Dvanáste miesto Tomáš Cisár (PrincaatkoSvk), trináste Rosťa Jokik a posledné miesto už spomínaný Juraj Čičo.

 



Foto ze závodu

Výsledky

# Jezdec Body Záporné body Celkem
1 Nolimit_SK 40 0 40
2 KK-CzEng68 35 0 35
3 milanekh 30 0 30
4 Certzdeny 26 0 26
5 KKR_Tsubaki 24 0 24
6 Filip__Bohdal 22 0 22
7 KK_Marecek7 20 0 20
8 robofrnka 18 0 18
9 Gagne1803 16 0 16
10 svejdik70 14 0 14
11 Roman_Pekarek 12 0 12
12 KK_PrincaatkoSVK 10 0 10
13 Jokik_1 8 0 8
14 KK_CICO_133 6 0 6
17 Patrnciak_Viktor 21 0 21
18 KKR_Luky-Walker 18 0 18
19 Tomas__Drozdik 15 0 15
20 KK_FABIARSTDI 13 0 13
21 VLTCH_Zdenek_78 12 0 12
22 Petr_Postl 11 0 11
23 Koudy_Stribrsky 10 0 10
24 venoid_CZ 9 0 9
25 kvasna84 8 0 8
26 GrEddie7er 7 0 7
27 bixente_CZ 6 0 6
28 KKR_WhyNot_CZE 5 0 5
29 DY-KEJ 4 0 4
30 Mikyoldman 3 0 3

Komentáře

Zatím nebyly přidány žádné komentáře.
Pro přidávání komentářů se musíte přihlásit.