Závod GrST3 Round 10 Gr.3 FD

Datum:
27. 1. 2020 21:00
Šampionát:
Gr.ST 3 NEW ERA
Trať:
Brands Hatch Grand Prix Circuit
Auto:
McLaren F1 GTR-BMW 1995

Po veľkolepom finále Gr4 nasledoval hlavný chod večera – FD pretek GR3ky s uchvátným Mclarenom F1 z roku 1995. Tento špeciál jazdil v dobe, kedy pretekarské motory mali dušu a V12ka od BMW toho bola dôkazom. Krásný zvuk plnokrvného motora nás privítal na štarte druhého preteku, preteku plného hviezd KK Race komunity. Pole position si vyjazdil tradičný stratég kari z tímu Nuget,  pred Balisom z tímu GTS masters a Jiggom z tímu that1stream. Až siedmy skončil v kvalifikácii derek z tímu Lamy. V úvodných kolách sa tentoraz nedialo nič zaujímavé. Predbiehať s vyše 600 koňovou mašinou na úzkom okruhu zaváňalo chybou a jazdci nechceli riskovať. V úvodných 10 kolách zaujal len úspešný manéver Hydrotype-a z tímu OR Racing na Jiggu v súboji o tretie miesto. Kari si tak držal prvé miesto o nepatrný časový rozdiel pred Balisom. Práve Balis ako prvý z tejto dvojice zavítal do boxov a šedý špeciál tímu Nugget pokračoval v krúžení.

  Po kariho prvej zastávke sa vrátil až za Balisa a Balisovi tak prvý ťah v tento večer vyšiel. V tento moment Balis využilvolnej trati a začal odskakovať celému štartovému poľu.Za ním však započali hviezdné vojny. Nolimit, derek, Jigga, Hydrotype a Kari sa preťahovali o  každú pozíciu. Hlavne súboje Nolimita s Hydrotype-om  v 23 kole boli veľmi intenzívne, čoho využil Jigga a natiahol si svoj stint . Tento fakt hral do karát Balisovi, ktorý nemusel absolútne riskovať a zvyšoval svoj náskok. 12kôl pred koncom tak mal pilot tímu GTS Masters preteky skvele rozbehnuté a jediné na čo sa sústredil bolo nespraviť chybu. Hviezdne vojny za ním však pokračovali. Stále boli v hre dve miesta na stupni víťazov.  Jazdci mali rôzne stratégie aj keď pretek nebol taky výživný ako je zvykom, čakalo sa na finále. Jeden hlavný fakt mohol a mal prehovoriť do príbehu týchto pretekov – opotrebovanie pneumatík. A práve tento fakt rozhodol veľké súboje v záverečných minútach. Najskôr derek podľahol v súboji Hydrotype-ovi a následne aj karimu. Rovnaký súboj prebiehal o druhé miesto – Jigga na opotrebovanejšej zmesi mal v zrkadlách Nolimita. Nolimit to skúšal a chystal si všetko na svoj záverečný útok. Prvý pokus prišiel v zákrute Hawthorn Bend no neúspešne. Druhý pokus prišiel v zákrute Sheene, Nolimit na vnútornej stope nakukol na druhé miesto, lenže nájazdová rýchlosť bola privysoká a Mclaren tímu KKM Riders skončil mimo trať. Nolimit sa bleskovo vrátil na traťa stihol to ešte pred Hydrotype-om. Do cieľa ostávalo pár stoviek metrov a Hydrotype zacítil šancu na tretie miesto. Záverečné metry boli veľmi dramatické a oba špeciály išli bok po boku. O bronze pre Nolimita nakoniec rozhodlo 0,060 sekundy!
Famózný záver pretekov!
Ako prvého sme vyspovedali práve Nolimita : „Tento pretek som nemal pôvodne ísť, táto trať patrí medzi tie, ktorým sa vyhýbam a nekamarátim sa s nimi. Preto som na závod ani netrénoval a chcel som sa mu vyhnúť. Nuž ale čo ťa nezabije, to ťa posilní a tak som sa ocitol na trati, kde som sa samozrejme chvíľku pred pretekom trápil a rátal s tým, že to nebude ani top 5. V kvalde som navyše spravil niekoľko chýb a aj napriek tomu to stačilo na piate miesto na štarte. Stratégie som mal na výber dve a aspoň z tohto pohľadu som bol kľudný. Rozhodol som sa teda pre 12 kolové stinty a išiel na kľud. V poslednom stinte som videl, že začínam sťahovať po desatinkách jiggu a od dereka som útok už nečakal. Posledné kolo som sa jiggovi priblížil a pokúsil sa zaútočiť, úplne som ale zabudol, kde sa nachádzame a prepálil som brzdy a spravil školácku chybu a takmer som prišiel ešte aj o tretie miesto. Balis išiel dnes neskutočne a zaslúži si obrovskú poklonu“ 
Jigga si hlasito vydýchol a tiež opísal svoje pocity z dnešného boja. Začali sme otázkou na kvalifikáciu, vďaka  ktorej bol k sebe pilot that1stream v minulých kolách veľmi sebakritický.: „S kvalifikací jsem byl spokojen. Netrefil jsem akorát třetí zatáčku. Kdyby se mi povedla tak bych urval pole. V závodě jsem se soustředil na šetření gum a paliva s tím, že zkusím víc zatlačit v posledním stintu. Ve finále se ukázalo, že strategie na dva pity byla horší jak na na tři ale i tak se mi povedlo dostat se přes boxy před Hydrogena. V posledním stintu jsem jel agresivněji co se ukázalo jako velká chyba, protože jsem zničil gumy. NoLimit měl gumy jen o kolo novější ale byli v podstatně lepším stavu. Jak mě stáhl na 3 vteřiny tak jsem věděl, že je zle. I díky jeho chybě se mi povedlo dosáhnout druhé místo, takže celková spokojenost. Zjistil jsem, že je velmi důležité jezdit spíš hlavou a netlačit zbytečně extrémně na pílu hlavné když je velké opotřebení, co mi snad pomůže i v dalších závodech.
Víťazom sa stal veľmi suverénne Balis. Jeho tempo bolo obrovské, dnes nemal konkurenciu. Viac nám povie už on sám: „Kvalifikace i přes menší chybu ve třetím sektoru dopadla nad očekávání dobře a druhé místo za Karim bylo super.Měl jsem připravené dvě strategie,dvouzastávkovou a třízastávkovou.Vzhledem k tomu,že při stejném opotřebení pneumatik se zde obtížně předjíždí,tak jsem rozhodnutí nechal až podle toho,jak se to upeče v závodě.Naopak jsem měl v tréninku vyzkoušené,že s novým obutím se dá celkem bezpečně,při dobrém načasování předjet vozy,které jedou na opotřebovaných gumách.Kari držel slušné tempo,takže nebylo potřeba na něj tlačit a využíval jsem jeho slipstreamu k pošetření paliva.Vzhledem k tomu,že jsme se začali trhat jezdcům za náma a Kari při nájezdu do desátého kola nezajel do pitu,tak jsem zkusil undercut.Vrátil jsem se za Drogbatoma,kterého se mi podařilo předjet ve 4 zatáčce a mohl jsem tlačit.Po zastávce Kariho bylo jasné,že se to podařilo a mohl jsem jet svoje tempo.Měl jsem štěstí,že jsem předjížděl jezdce vždy na čerstvých gumách a to mi to hodně usnadnilo.Každopádně perfektní večer bez chyb a velmi cenné vítězství v elitní společnosti.“

Štvrté miesto obsadil Hydrotype z tímu OR Racing. Piate miesto vybojoval po boji s derekom kari z tímu Nugget. Šiesty teda derek, ktorý vďaka  neplánovanému štartu v GR4 nemal vôbec čas na prípravu krotenia Mclarena F1 GTR. Siedme miesto a pomyslné víťazstvo medzi zbytkom sveta získal v závere Czeng z tímu Akula, pre ktorého je Brands Hatch domáca trať. Vozembouch z tímu Losers dojazdil do cieľa na ôsmom mieste a deviaty skončil Gagne z tímu BMG , ktorý nezvládol záver pretekov. TOP 10 uzavrel Slovan z tímu KKM Warriors. Jedenáste miesto patrilo Jokikovi z tímu Senna Racing a dvanáste drogbatomovi z tímu DTM. Trinásty preťal cieľovú čiaru kvasna z tímu NINE Q a až štrnásty Czechtroop Miki z tímu JV racing. Posledná priečka patrila Princaatkovi z tímu Space Odyssey, čo bolo veľkým prekvapením keďže sa očakávalo jeho umiestnenie jasne v TOP10.

 

Výsledky

# Jezdec Body Záporné body Celkem
1 KKR_Balis_77 20 0 20
2 KKR_Mario 17 0 17
3 Nolimit_SK 15 0 15
4 Hydrotype-R 13 0 13
5 kari-wrx 12 0 12
6 KKR_derek737 11 0 11
7 KK-CzEng68 10 0 10
8 JJRT_Thor 9 0 9
9 Gagne1803 8 0 8
10 SLOVAN22 7 0 7
11 Jokik_1 6 0 6
12 Tomas__Drozdik 5 0 5
13 kvasna84 4 0 4
14 JJRT_miKi 3 0 3
15 KK_PrincaatkoSVK 2 0 2

Komentáře

Zatím nebyly přidány žádné komentáře.
Pro přidávání komentářů se musíte přihlásit.